Önerilen Makaleler

3
24.10.2025
Otomasyon ve robotlar: depolamayı yeniden düşünmek
Depo içinde ve çevresinde yapılan işler çok tekrarlı ve fiziksel olarak zorlayıcı hale geldiğinde, otomasyona geçme zamanı gelmiştir. Lojistikte robotlar, otonom araçlar ve otomatik depolar, günümüzde süreçleri daha verimli ve daha güvenli hale getirmeye katkıda bulunmaktadır. Karlsruhe'deki DACHSER lojistik merkezi buna bir örnektir: Burada AutoStore, sipariş hazırlamayı devrim niteliğinde değiştiriyor ve çalışanların işini önemli ölçüde kolaylaştırıyor.
Oku
2
23.10.2025
DACHSER Food Logistics Avrupa'da yeni lokasyonlar açıyor

DACHSER Food Logistics, Hollanda'nın Waddinxveen ve İtalya'nın Parma kentlerinde açtığı iki yeni şube ile Avrupa'da büyümeye devam ediyor. Her iki lokasyon da endüstriyel ve tüketim malları için mevcut DACHSER tesislerine yakınlıklarından faydalanıyor.

Oku
20.10.2025
“Ticari engeller küreselleşmenin sonu anlamına gelmez”
DACHSER CEO'su Burkhard Eling'in düşünceleri
Oku
20.10.2025
Sürdürülebilir yakıt: hava ve deniz taşımacılığında emisyonların azaltılması
Hava ve deniz taşımacılığının karbonsuzlaştırılması, lojistik sektörü için büyük bir zorluk. Ancak DACHSER, “Sürdürülebilir Yakıt Hizmeti” ile uluslararası yük taşımacılığında sera gazı emisyonlarının azaltılmasına yönelik bir çözüm sunuyor.
Oku

DACHSER Türkiye

3
09.10.2025
Maghreb'de yeni bir başlangıç: büyüyen pazarları Avrupa'ya bağlamak

Sanayi ve perakende sektörü stratejik bir yeniden yapılanma sürecinden geçiyor: Bu ülkelerdeki tedarik zincirlerinin daha hızlı, daha sağlam ve daha kolay planlanabilir hale gelmesini gerektiriyor. Maghreb'te gelişmekte olan ekonomiler, özellikle Fas, yüksek performanslı lokasyonlar olarak odak noktası haline geliyor. DACHSER, bu ülkelerin Avrupa lojistik ağına sorunsuz bir şekilde bağlanmasını sağlıyor. 

Oku
2
06.10.2025
Dijital Merkez

DACHSER platformu, tüm siparişlerin yönetimi için merkezi bir dijital çözüm sunar. İşlevleri sürekli olarak gelişmekte ve müşteriler arasında yaygınlaşmaktadır.

Oku
02.10.2025
Yeni DACHSER dergisi burada!
Otonom nakliye araçları, akıllı robotlar, enerji tasarruflu tesisler – otomasyon, lojistik sektörünün en önemli konularından biri haline geldi. Günümüzün son teknoloji depolarında pek çok şey mümkün, ancak verimlilik, ergonomi ve kaliteyi artırmak için insanlar, teknoloji ve süreçler arasında dengeli bir etkileşimi nasıl sağlayabilir? DACHSER dergisinin son sayısının kapak konusu bu soruyu ele alıyor: DACHSER'in otomasyon teknolojilerini entegre etme konusundaki stratejik yaklaşımına ilişkin ayrıntılar için sayfa 6’yı ziyaret edebilirsiniz. Hikayenin ana kahramanlarından biri, Karlsruhe lojistik merkezindeki AutoStore sistemidir. Ayrıca bu hikayeye dijital DACHSER dergisinden de ulaşabilirsiniz.
Oku
03.09.2025
Çin'de Golden Week Tatili 2025
1 Ekim - 8 Ekim 2025 tarihleri arasında Çin'deki çoğu işletme ve fabrika ulusal gün Golden Week tatili nedeniyle kapalı olacak. Dünyanın en büyük üretim merkezlerinden biri olarak, bu uzun tatil küresel tedarik zincirlerini önemli ölçüde etkileyebilir. Erken hazırlık, olası aksaklıkları en aza indirmenin anahtarıdır.
Oku
2
25.08.2025
Elbette başa çıkabilir

Bir zamanlar erkeklerin hakim olduğu depo dünyasında, artık kas gücü yerine zeka ve hassasiyet daha önemli hale gelmiş durumda. Carmen Tatzber ve meslektaşı Lena Schweinberger, günümüzde cinsiyet stereotiplerinin neden bir kenara atılması gerektiğini açıklıyor.

Oku
3
25.08.2025
Münih'te pilot proje: Kargo bisikletiyle gıda dağıtımı

DACHSER, soğuk gıda ürünlerinin bisikletle şehir içine nasıl taşınabileceğini test ediyor. Proje, kısa süre önce Münih'teki yeni bisiklet lojistik merkezinde düzenlenen bir basın turu sırasında kamuoyuna tanıtıldı.

Oku
07.08.2025
DACHSER, Lojistik ve Malzeme Akışı kategorisinde Alman Ambalaj Ödülü'nü kazandı.

DACHSER, Alman Ambalaj Enstitüsü (Deutsches Verpackungsinstitut e. V.) tarafından “Retail Box” ürünüyle Lojistik ve Malzeme Akışı kategorisinde 2025 Alman Ambalaj Ödülü'ne layık görüldü. Lojistik hizmet sağlayıcısı, moda, kozmetik ve elektronik sektörlerinde mağaza teslimatları için uygun olan grupaj lojistiği için yenilikçi yenilenebilir sistemi, ortakları Wanzl, Logistikbude ve Deutsche Telekom ile birlikte geliştirdi.

Oku
07.08.2025
Dachser, Würth Industrie Service'in taşıma hizmetleri için elektrikli bir kamyon kullanıyor

E-kamyonlar sadece kısa mesafeler için değil, günlük taşıma işleri için de giderek daha fazla kullanılmakta: İlkbahardan bu yana ağır hizmet tipi bir e-kamyon, Öhringen'deki Dachser ile Bad Mergentheim'daki Würth Industrie Service müşterisi arasında taşıma hizmeti veriyor. Bunun için bir MAN eTGX tercih edilmiş ve 62 kilometrelik güzergahı bir iş günü içinde üç kez gidip geliyor.  

Oku
05.08.2025
DACHSER'de dönüştürücü bir yolculuğun başlangıcı

Onurcan 2020 yılında DACHSER'e katıldığında, bu sadece bir iş değil, dönüştürücü bir yolculuğun başlangıcıydı. Geriye dönüp baktığımızda, her zorluktan öğrenerek, güçlü bir ekip ruhuyla ve sürekli kişisel gelişimle şekillenen bir hikaye göze çarpıyor.

Oku
31.07.2025
Emisyonsuz uzun mesafe taşımacılığında büyüme: DACHSER yeni eActros 600'ü faaliyete geçirdi

- Uzun mesafe genel kargo taşımacılığında kullanım
- DACHSER ve Mercedes-Benz Trucks arasındaki uzun soluklu iş birliği 

Oku
Daha fazla göster

DACHSER Corporate

2
30.10.2025
DACHSER receives the Eco Performance Award 2025

DACHSER has been honored with the Eco Performance Award 2025 in the "Large Companies" category. The logistics service provider was recognized for its commitment and strategic approach to implementing electromobility in its logistics network. The Eco Performance Awards 2025 are supported by industry associations from Germany and Switzerland, including Astag, BGL, BWVL, DSLV, and SpedlogSwiss. The sustainability award ceremony took place on October 28 as part of the DEKRA Commercial Vehicle Outlook Conference 2025 in Berlin.

Oku
2
23.10.2025
DACHSER Food Logistics opens new locations in Europe

With two new branches in Waddinxveen, the Netherlands, and Parma, Italy, DACHSER Food Logistics is further setting its sights on growth in Europe. Both locations benefit from their proximity to existing DACHSER sites for industrial and consumer goods.

Oku
02.10.2025
The new DACHSER magazine is here!

Autonomous transport vehicles, nimble robots, efficient facilities  – automation is one of the major topics in logistics. Much is possible in today’s state-of-the-art warehouses, but how do you achieve a balanced interplay between people, technology, and processes that lets you improve efficiency, ergonomics, and quality? Our cover story in the latest issue of the DACHSER magazine explores this question: Turn to page 6 for an insight into DACHSER’s strategic approach to integrating automation technologies. One of the story’s main protagonists is the AutoStore system at the Karlsruhe logistics center. You can find the story also in the digital DACHSR magazin online.

Oku
29.09.2025
DACHSER welcomes 691 young people across Germany for the new training year

This year, 661 young people across Germany started their apprenticeships at DACHSER. The logistics provider also welcomes 22 new dual students and eight new participants for its Young Professionals trainee program.

Oku
GİT

En çok okunanlar

04.06.2019
Yeni DACHSER dergisi burada!

İnsan kaynağı olmadan lojistik sektöründe ofiste, kamyonda, transit terminalde ve depo alanlarında çalışılması mümkün değildir.

Oku
21.07.2021
Yeni DACHSER dergisi burada!

DACHSER' de son birkaç ayın kilit ifadelerinden biri "İyiyi korumak ve çevikliği şekillendirmek" idi. Bu cümle DACHSER'in yeni CEO'su Burkhard Eling ile yapılan röportajın başlığı olup kendisi için ne anlama geldiğini açıkladığı sözlerini en son DACHSER dergisinde bulabilirsiniz.

Oku
16.10.2019
Incoterms 2020

Bir dizi değişiklikleri de beraberinde getiren Incoterms’ ün yeni sürümü, 1 Ocak 2020 itibariyle yürürlüğe girecektir. Uluslararası Ticaret Odası tarafından yayınlanan teslim şartları; malların alıcıya devredilmesi, nakliye masrafları, mal kaybı veya zararı ve sigorta masrafları gibi uluslararası ticarette önemli alıcı ve satıcı yükümlülüklerini düzenlemektedir.

Incoterms 2020'nin mevcut küresel ticaret uygulamalarına uyarlanmasıyla birlikte, yeni sürüm oldukça güncel ve pratikte uygulamaya yöneliktir. Bu revizyonun amacı Incoterms maddelerini daha da kullanıcı dostu hale getirmektir. Örneğin, kullanıcıların uygun maddeyi seçmelerini kolaylaştırmak için sunumlar revize edilmiştir. Ayrıca, cümle sıralamaları değiştirilip her madde revize edilerek kullanıcı talimatları eklenmiştir.

Intercoms 2010'da içerik açısından, özellikle aşağıdaki maddelerde önemli değişiklikler yapılmıştır:

  • CIF ve CIP’de farklı kapsam seviyeleri
  • Geçmişte olduğu gibi, CIF (Cost Insurance Freight) ve CIP (Carriage Insurance Paid) maddelerinde satıcı hala Incoterms 2020'de nakliye sigortasının masrafını kendisi karşılamakla yükümlüdür.
  • Bununla birlikte, Incoterms 2010'un aksine bu iki maddenin kapsamları, yeni düzenleme ile daha daralmıştır.
  • CIF maddesine karar verildiğinde gözlemlenecek asgari kapsam değişmeden kalır. Satıcı tarafından sağlanacak nakliye sigortası, en azından Enstitü Yük Cetvellerinin (C) maddelerine veya benzeri maddelere (belirtilen risklerin sigortası) uygun olarak ilgili teminatlara karşılık gelmeye devam etmelidir.
  • CIP maddesine karar verilirse, yeni düzenlemeye göre, satıcı Enstitü Kargo Cetvellerinin (A) fıkralarına (tüm risk kapsamı) göre sigorta kapsamı sağlamalıdır.
  • Hem CIF maddesi hem de CIP maddesi, tarafların sözleşmeden farklı olarak sigorta kapsamı konusunda anlaşmaya varmalarını sağlar.
  • Güvenlikle ilgili gereksinimlerin dahil edilmesi
  • Malların nakliyesi için güvenlikle ilgili şartlar, yeni düzenleme ile her Incoterms 2020 teslim şeklinin A 4 ve A 7 maddelerinde yer almaktadır. Diğer Incoterms maddelerinde olduğu gibi, Incoterms maddelerinin sadece satış sözleşmesine taraflara doğrudan uygulandığına ve taşıma sözleşmesinin konusu olmadığına dikkat edilmelidir.
  • Incoterms 2020, FCA (Free Carrier), DAP (Delivery at Place), DPU(Delivery at Place Unloaded ) ve DDP( Delivered Duty Paid) teslim şekillerinde taşıma için düzenlemeler içerir.
  • FCA (Free Carrier) maddesi altında satılan ve deniz taşımacılığına yönelik mallar için FCA gelecekte yeni bir seçenek öngörmektedir. Alıcı ve satıcı, mallar yükledikten sonra alıcının  taşıyıcı firmaya on-board konşimento hazırlaması konusunda talimat vermesini kabul edebilir. Aynı zamanda, satıcı bu yükleme için düzenlenen konşimentoyu alıcıya teslim etmekle yükümlüdür. Bu genellikle katılımcı bankalar aracılığıyla yapılır.
  • DAT'ın DPU olarak yeniden adlandırılması (Delivery at Place Unloaded). Incoterms 2010 DAT maddesine göre, satıcı bir “terminalde” malları araçtan indirdiği anda teslimatı tamamlamış kabul edilir. Ancak, Incoterms 2010 uygulama notlarına göre, “terminal” terimin karşılığı sadece teknik açıdan terminal değil, boşaltma yeri anlamına da gelmektedir. Bu nedenle, Incoterms 2020'de, önceki DAT maddesini, konuya netlik kazandırmak amacıyla DPU (Boşaltılan Yerde Teslim Edildi – Delivery at Place Unloaded) olarak yeniden adlandırmıştır. Bu, gelecekte herhangi bir teslim yerinin (kabul edilmiş), varış yeri olabileceği anlamına gelmektedir.

Incoterms, satış sözleşmesinin (Ulusal veya uluslararası) tarafları ve adresleri arasında geçerlidir -ancak bunula sınırlı değildir-  ve bu sözleşme ilişkisindeki özel hak ve yükümlülükleri de kapsar. 

Bu şekilde garanti edilen tek tip bir tanım temelinde, müteakip yorum veya satış sözleşmesinde taraflar arasındaki tutarsızlık problemlerinden kaçınılmalıdır. Incoterms’ ün, GT & C benzeri hükümler niteliği nedeniyle, yasal hükümler oluşturmadığı ve bu nedenle, yalnızca taraflar arasında satış sözleşmesine karşılık gelen bir referansla etkili bir şekilde kararlaştırıldıysa, yasal olarak bağlayıcı niteliği olacağı belirtilmelidir. (Incoterms 2020, bu 1/1/2020 tarihinden önce de geçerlidir). Buna bakılmaksızın, bireysel davalarda çelişkili yasal hükümler hala Incoterm maddelerine göre önceliklidir.

Incoterms, 40'tan fazla ülkeden 500 uzman tarafından revize edilmiştir.

Maddeler dünya çapında tanınmakta ve 30'dan fazla dilde kullanılmaktadır.

Oku
14.01.2021
Çin Yeni Yılı: Lojistik üzerine etkileri

2021’de Çin Yeni Yılı, 12 Şubat tarihine denk geliyor, bu festival yeni yılın başlangıcını aileleriyle birlikte kutlayan Çin'in en büyük festivalidir. Hafta boyu süren resmi tatilin küresel tedarik zincirleri üzerinde bazı etkileri vardır.

Aşağıdaki bilgiler, festivale ait önemli veriler ve lojistik üzerindeki olası etkilerine genel bir bakış sağlamaktadır.

Tarihler ve önemli veriler

  • 12 Şubat 2021, Çin Yeni Yılı'nın (Öküz yılı) başlangıcıdır.
  • Çin ulusal tatili 11 Şubat'ta başlayacak ve 17 Şubat'ta sona erecektir, yani Çin'deki DACHSER şubeleri de dahil olmak üzere işletmelerin çoğu kapanacak ve 18 Şubat'ta yeniden iş başı yapacaktır.
  • Eskiden fabrikalar ve üretim sahaları daha uzun süre kapalıydı. Bu yıl yine yeni yıl tatilinden  bir hafta önce üretim durabilir ve bazı fabrikalar ancak bir ay sonra yeniden iş başı yapabilir.
  • Bu uzun tatil, şehirdeki işçilerin aileleriyle bir araya gelmeleri için memleketlerine gitmelerine olanak tanısa da bu yıl pandemi sebebiyle durum bu şekilde gerçekleşmeyebilir.

Tedarik zinciri üzerindeki etkisi

  • Çin'de gerçekleşen uzun süreli tatiller, gönderilerinizin bir aya kadar gecikmesine neden olabilir.
  • İmalat sanayilerinin yukarıda belirtilen tatil nedeniyle kapalı olması en az bir hafta Çin'den üretim yapılamayacağını göstermektedir. Fabrikalar kademeli olarak yeniden iş başı yapacak olsa da, operasyonlar hemen tüm hızıyla devam etmeyecektir.
  • Bazı ürünler Çin'den gelebileceğinden veya montaj işlemleri orada yapıldığından, Asya'daki diğer ülkelerden yapılan üretimler de etkilenecektir.
  • Göndericilerin çoğu, Çin Yeni Yılı dönemini karşılamaya yetecek envanterleri stoklayacaktır, bu da tatil öncesi kargolarda sıkışık bir döneme yol açmaktadır; Festivalden sonra piyasa koşullarının yeniden normale dönmesi de biraz zaman alacaktır.

Şimdiden hazırlanın

Öngöremediğimiz fiyat artışlarından ve gecikmelerden kaçınmak için, rezervasyonların çok önceden yapılması önemle tavsiye edilir. DACHSER' deki lojistik uzmanlarımız planlamalarınızda size destek verebilir. Çin Yeni Yılı boyunca tedarik zincirinizi kesintisiz sürdürmek için en iyisini birlikte yapabiliriz. Bu nedenle ihtiyaçlarınız hakkında bizimle görüşmekten çekinmeyiniz.
 

Oku
17.04.2019
Dachser büyüme rüzgarını yakaladı

Avrupa ihracat sahasında ve canlanan küresel ticarette büyümeden güç alan lojistik hizmet sağlayıcısı ilk defa 6 milyar Euro gelire ulaştı.

Oku
20.09.2021
Çin Golden Week tatili 2021: Lojistik Üzerindeki Etkisi

Çin'de Ekim ayı Golden Week tatili yaklaşıyor. Bu güncellemede tüm bilgileri ve bazı piyasa tahminlerini bulacaksınız.

Oku
18.10.2019
Dachser 2019 IMD Küresel Aile Şirketi Ödülünü kazandı

IMD, Dachser'i operasyonel mükemmellik ve kaliteye odaklı güçlü kurumsal ve aile yönetim yapıları için onayladı.

Udaipur / Lozan / Kempten, 18 Ekim 2019 - İsviçre’nin en üst sıralarında yer alan global iş okulu, IMD Business School, Lozan - Dachser'i ünlü IMD Küresel Aile İşletmeleri Ödülü ile onurlandırdı. Kurucu aile üyelerinden Bernhard Simon, DACHSER CEO'su ve Birgit Kastner-Simon,  Kurumsal Pazarlama Direktörü, Udaipur, Hindistan Family Business Network International (FBN-I) 30 Zirvesi' nde ödülü aile adına kabul ettiler.

Oku
2
27.03.2020
Dachser gelecekteki Yönetim Kurulunu ilan etti

Kempten, 27 Mart 2020 – Dachser çatısı altında operasyonel yönetim konumlarında 31 yıllık  çalışma hayatından sonra CEO Bernhard Simon ile vekili COO Road Logistics Michael Schilling, 2021 yılında lojistik hizmet sağlayıcı şirketin Denetim Heyetine katılacak olup, Bernhard Simon bu Heyetin başkanlık koltuğuna oturacak. Dachser bünyesine 2013 yılında CFO olarak katılan Burkhard Eling ise 01 Ocak 2021 tarihinden itibaren bu aile şirketinin yeni CEO'su olacak.

Oku
10.12.2019
1 Ocak 2020'den itibaren geçerli olacak lityum piller ve hücreler için yeni yasal düzenleme gereklilikleri

Lityum piller ve hücrelerin taşınmadan önce, belirli testlerden geçmeleri gerekmektedir. Bu testler, basınç, sıcaklık, ezilme ve nakliye sırasında ortaya çıkabilecek etki ile ilgili çeşitli koşulları simüle eder.

1 Ocak 2020 itibariyle, dünyadaki tüm taşıma alanlarında lityum piller ve hücrelerle ilgili daha katı zorunluluklar yürürlüğe girecektir. Gelecekte, 30 Haziran 2003 tarihinden sonra üretilen tüm lityum piller ve hücreler (yani, UN3480, UN3481, UN3091, UN3090) ve ayrıca Haziran ayından sonra üretilen tüm pille çalışan araçlar için UN 38.3.5 ile uyumlu bir test özeti sunulmalıdır. 30, 2003 (yani, UN 3171). Bunu yapmak, üreticilerin ve bu malların distribütörlerinin ortak sorumluluğundadır.

Havayollarına ve nakliye şirketlerine göre, bu belgeler DACHSER' den de talep edilebilir. Bu nedenle, siz müşterilerimizden bu belgeleri belirtilen tüm lityum piller ve hücreler için bize ulaştırmanızı rica ederiz. Böylece tüm tedarik zinciri boyunca kesintisiz bir süreçle işlemlerinizi sürdürebiliriz.

Müşterilerimize, 1 Ocak 2020 itibariyle bu malları ihtiva eden yükleri için istenen belgeler olmadan yüklenmesinin mümkün olmayacağını bildiririz.Daha fazla bilgi için, lütfen aşağıdaki linki tıklayınız.

http://www.unece.org/trans/areas-of-work/dangerous-goods/legal-instruments-and-recommendations/un-manual-of-tests-and-criteria/amend-to-rev6.html

Herhangi bir sorunuz olursa lütfen yerel DACHSER temsilcinizle iletişime geçiniz.

Oku
22.08.2019
Bağlantı - Gelecekteki teknolojilere bakış açımız

LPWAN, NB-IoT ve LTE-M teknolojileri gerçekte bize ne anlatıyor? Peki bu gelecekteki teknolojilerin özellikle lojistik alanında bizlere ne gibi faydaları olacak?

Oku