Önerilen Makaleler

19.06.2025
Büyüme, Liderlik ve Bir Arada Çalışma Serüveni: DACHSER'de Bir Uzmanın Hikayesi

Uluslararası Lojistik ve İşletme diplomasına sahip olan Beyhan, lojistik ve pazarlama alanında stajlarını tamamlayarak akademik teoriyi uygulamalı deneyime dönüştürmek üzere profesyonel yolunun temelini erkenden atmıştır. Mesleki alanın ötesinde, seyahat etmek hayatının ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor. Yeni yerler keşfetme ve farklı kültürlere açılma tutkusu, dünya görüşünü genişletmiş, iletişim becerilerine esneklik kazandırarak farklı bakış açıları geliştirmesini sağlamıştır.

Profesyonel alanda Beyhan, güçlü iletişim becerileri ve işbirlikçi bir zihniyetle karakterize edilen proaktif ve detay odaklı bir birey olarak tanınmaktadır. Çözüm odaklı yaklaşımı, hem iş arkadaşları hem de müşterilerle güvene dayalı ilişkiler kurmasını sağlarken, empati yeteneği başkalarıyla etkili bir şekilde bağlantı ve iletişim kurmasını destekler.

Oku
3
27.05.2025
İklim koruma için hızlı öğrenme eğrisi

İklimin korunması, sosyal sorumluluk ve sürdürülebilir iş yönetimi DACHSER'de derin köklere sahiptir. DACHSER CEO'su Burkhard Eling ve DACHSER Chief Development Officer (CDO) Stefan Hohm, halihazırda elde edilen sonuçları, mevcut öncelikleri ve gelecekteki girişimleri paylaşıyor.

Oku
18.04.2025
Ecem Büyükgöl - Profesyonel Bir Yol Hikayesi 

Ecem, Arel Üniversitesi Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık bölümünden lisans derecesi ile mezun olduktan sonra İstanbul Üniversitesi'nde Lojistik Yönetimi alanında yüksek lisansını tamamladı. Bugün ise kişisel ilgisi nedeniyle Sosyoloji son sınıf öğrencisi.

Disiplin, adalet ve etik değerlerin hem kişisel hem de profesyonel hayatını şekillendirdiğini belirten Ecem, DACHSER'de en çok takdir ettiği şeyin kendini açıkça ifade etme ve taşımacılık & lojistiğin geleceğini şekillendiren yenilikçi bir ortamda çalışma fırsatı olduğunu sözlerine ekliyor.

“En büyük gücümün öğrenmeye ve yeniliğe açık olmam olduğuna inanıyorum. Sorun çözmenin yanı sıra sorumluluklarımı tam olarak yerine getirmek motivasyonumu artırıyor, işime ve çevreme olumlu katkıda bulunmamı sağlıyor.”

Oku
03.04.2025
DACHSER satın alımları aracılığıyla büyüyor 

Küresel lojistik sağlayıcısı DACHSER, 2024 yılında önemli ölçüde büyüyerek satışlarını yüzde 13 artırdı ve gelirini 8 milyarın üzerine çıkararak 8,027 milyar Euro'ya ulaştı. Aynı zamanda bir aile şirketi olan DACHSER, bir önceki yıla göre (+3.300) çalışan sayısı, (+56) lokasyon sayısı ve (+720.000) depo palet alanı gibi diğer önemli rakamlarda da kayda değer artışlar kaydetti.

Oku

DACHSER Türkiye

27.06.2025
DACHSER, European Logistics Almanya ve European Logistics North Central Europe’un yeni yönetimini belirledi

DACHSER, 1 Ocak 2026 itibariyle geçerli olmak üzere Claus Wetzel'i (44) European Logistics Almanya iş biriminin yeni başkanı olarak atadı. Wetzel, 1 Ocak 2023'ten bu yana DACHSER'in Almanya'daki endüstriyel ve tüketim malları için nakliye ve depolama işini yöneten Andreas Fritsch'in (63) yerini alıyor. European Logistics North Central Europe iş birimi, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren Florian Zehetleitner (46) tarafından yönetilmeye başlayacak. Zehetleitner, 2014 yılından bu yana bu iş biriminden sorumlu olan Wolfgang Reinel'in (62) yerine geçecek.

Oku
25.06.2025
DACHSER elektrikli araç filosunu büyütüyor

Uluslararası taşımacılık ve lojistik hizmetleri sağlayıcısı DACHSER, şu anda 130'dan fazla elektrikli araçtan oluşan Avrupa filosuna yeni elektrikli kamyonlar ekleyerek sürdürülebilir kalkınma taahhüdünü güçlendiriyor.

Oku
18.06.2025
DACHSER platform: dijital bir ekosistem

DACHSER platformu, nakliye ve depolama yönetimi için müşterilerin kullanımına sunulan merkezi bir dijital çözümdür. Hava ve deniz taşımacılığından sonra şimdi de Karayolu Lojistiği sektöründeki müşteriler uygulamayı kullanmaya başlıyor. DACHSER Head of Corporate digital Innovation & Development Başkanı Lars Relitz, deneyimlerini paylaşıyor ve uygulama sürecindeki sonraki adımları özetliyor.

Oku
2
19.05.2025
Eylem halinde iklim koruması

Ekonomi ve dolayısıyla lojistik sektörü de büyük bir dönüşümden geçiyor. Sürdürülebilirlik ve iklim koruma artık bir seçenek değil, günümüzde şirketler için bir zorunluluktur. Stratejik DACHSER İklim Koruma programı ile DACHSER geleceğin temellerini atıyor. Karayolu yük taşımacılığında, DACHSER'in tam on yıldır öncü olduğu bir alan olan elektrikli mobilitenin geliştirilmesi kilit bir rol oynuyor.

Oku
3
25.04.2025
Esneklik büyük fark yaratır

Küresel bir otomasyon ve sürüş teknolojisi uzmanı olan Lenze Group, zorlu zamanlarda bile yük akışını esnek ve verimli bir şekilde kontrol etmek için 'akıllı lojistik'e güveniyor. Dachser'in rolü, Çin'den yapılan deniz yükü grupaj (LCL) taşımalarını Avrupa kara taşımacılığı ağına sorunsuz bir şekilde entegre etmektir.

Oku
24.04.2025
“Finansal gücü güvence altına almak, yatırımları mümkün kılmak demektir”

Thomas Hiemer, 1 Ocak 2025 tarihinde Finans, Kontrol, Vergi ve Hazine (FCT) biriminden sorumlu olarak Dachser İcra Kurulu'na katıldı. İki çocuk babası olan 41 yaşındaki aile babası, on iki yıldır Dachser'de çalışıyor. Bu röportajda değer odaklı yönetim, rakamlar ve bir aile şirketindeki yönetim sistemleri hakkında bilgi veriyor.

Oku
24.04.2025
"Dijitalleşme her zaman insana sağladığı değerle ölçülür"

Dijitalleşme hem özel hem de profesyonel hayatımızda her yerde. Bu süreçle başa çıkmanın doğru yolunu bulmak için onunla etkileşim içinde olmamız çok önemli. DACHSER CEO'su Burkhard Eling konuyla ilgili düşüncelerini paylaşıyor.

Oku
2
21.04.2025
Hava taşımacılığının süperstarı

İlaç endüstrisi için lojistik zaten zorlu. Rajnikanth Alluri ayrıca ülkesinin tüm zamanların sinema efsanelerinden birinin adını taşımakla da mücadele etmek zorunda. Ancak DACHSER Hindistan'ın hava taşımacılığı müdürü bunu hem bir meydan okuma hem de bir yükümlülük olarak kabul ediyor.

Oku
2
31.03.2025
Otonom Kamyon Teknolojisi: Seviye 4'e sıçrama yapmak

Dünyanın dört bir yanından bilim insanları ve mühendisler, ulaşımın uzun tarihindeki bir sonraki büyük dönüm noktası üzerinde çalışıyor: Kamuya açık karayollarında otonom sürüş deneyimi.

Oku
2
31.03.2025
Elektromobiliteyi geliştirmek için birlikte çalışıyoruz

Dachser 15 yıldır ABB'nin ürünlerini Avrupa'daki pazarlara ulaştırıyor, ancak enerji ve otomasyon grubuyla olan iş birliği ürün taşımacılığının çok ötesine geçiyor. Her iki şirkette elektromobiliteyi teşvik ediyor ve artık Dachser’de e-kamyonlarını yolda tutmak için ABB'nin son teknoloji şarj altyapısını kullanıyor.

Oku
Daha fazla göster

DACHSER Corporate

27.06.2025
DACHSER names new management for European Logistics Germany and European Logistics North Central Europe

DACHSER has named Claus Wetzel (44) as the new head of its European Logistics Germany business unit, effective January 1, 2026. He succeeds Andreas Fritsch (63), who has overseen DACHSER’s transport and storage business for industrial and consumer goods in Germany since January 1, 2023.
The European Logistics North Central Europe business unit will be headed by Florian Zehetleitner (46) as of January 1, 2026. He succeeds Wolfgang Reinel (62), who has been responsible for the business unit since 2014.

Oku
03.06.2025
First industry-ready eCMR software:legally compliant, interoperable, and freely available for all

There have been various international attempts to digitalise the CMR consignment note. However, the resulting solutions are rarely compatible. The Open Logistics Foundation now presents an industry-ready software that creates a common standard for the digital consignment note (eCMR). The new software is legally compliant, interoperable, and suitable for companies of all sizes and industries – freely available on an open source basis. Open Logistics Foundation members Rhenus, Dachser, Blue Yonder, and Markant presented the solution for the first time on June 2nd during a press conference at transport logistic 2025 in Munich, Germany.

Oku
07.05.2025
The new DACHSER magazine is here!

It should go without saying that the global community must take consistent action to protect the climate in order to safeguard the livelihoods of future generations. But a look at the news in recent months suggests that the issue of sustainability is no longer top of mind. For example, the United States is withdrawing from the Paris Agreement on climate change and focusing on fossil fuels. And the European Union is revisiting painstakingly crafted agreements on sustainability reporting obligations and discussing whether climate targets that have already been put in place might be too ambitious after all.

Oku
03.04.2025
DACHSER grows through acquisitions

Global logistics provider DACHSER grew significantly in 2024, with sales growth of 13 percent lifting revenue above the 8 billion mark to EUR 8.027 billion. The family-owned company also recorded significant year-over-year increases in other key figures such as headcount (+3,300), locations (+56), and pallet spaces in its warehouses (+720,000).

Oku
GİT

En çok okunanlar

04.06.2019
Yeni DACHSER dergisi burada!

İnsan kaynağı olmadan lojistik sektöründe ofiste, kamyonda, transit terminalde ve depo alanlarında çalışılması mümkün değildir.

Oku
21.07.2021
Yeni DACHSER dergisi burada!

DACHSER' de son birkaç ayın kilit ifadelerinden biri "İyiyi korumak ve çevikliği şekillendirmek" idi. Bu cümle DACHSER'in yeni CEO'su Burkhard Eling ile yapılan röportajın başlığı olup kendisi için ne anlama geldiğini açıkladığı sözlerini en son DACHSER dergisinde bulabilirsiniz.

Oku
16.10.2019
Incoterms 2020

Bir dizi değişiklikleri de beraberinde getiren Incoterms’ ün yeni sürümü, 1 Ocak 2020 itibariyle yürürlüğe girecektir. Uluslararası Ticaret Odası tarafından yayınlanan teslim şartları; malların alıcıya devredilmesi, nakliye masrafları, mal kaybı veya zararı ve sigorta masrafları gibi uluslararası ticarette önemli alıcı ve satıcı yükümlülüklerini düzenlemektedir.

Incoterms 2020'nin mevcut küresel ticaret uygulamalarına uyarlanmasıyla birlikte, yeni sürüm oldukça güncel ve pratikte uygulamaya yöneliktir. Bu revizyonun amacı Incoterms maddelerini daha da kullanıcı dostu hale getirmektir. Örneğin, kullanıcıların uygun maddeyi seçmelerini kolaylaştırmak için sunumlar revize edilmiştir. Ayrıca, cümle sıralamaları değiştirilip her madde revize edilerek kullanıcı talimatları eklenmiştir.

Intercoms 2010'da içerik açısından, özellikle aşağıdaki maddelerde önemli değişiklikler yapılmıştır:

  • CIF ve CIP’de farklı kapsam seviyeleri
  • Geçmişte olduğu gibi, CIF (Cost Insurance Freight) ve CIP (Carriage Insurance Paid) maddelerinde satıcı hala Incoterms 2020'de nakliye sigortasının masrafını kendisi karşılamakla yükümlüdür.
  • Bununla birlikte, Incoterms 2010'un aksine bu iki maddenin kapsamları, yeni düzenleme ile daha daralmıştır.
  • CIF maddesine karar verildiğinde gözlemlenecek asgari kapsam değişmeden kalır. Satıcı tarafından sağlanacak nakliye sigortası, en azından Enstitü Yük Cetvellerinin (C) maddelerine veya benzeri maddelere (belirtilen risklerin sigortası) uygun olarak ilgili teminatlara karşılık gelmeye devam etmelidir.
  • CIP maddesine karar verilirse, yeni düzenlemeye göre, satıcı Enstitü Kargo Cetvellerinin (A) fıkralarına (tüm risk kapsamı) göre sigorta kapsamı sağlamalıdır.
  • Hem CIF maddesi hem de CIP maddesi, tarafların sözleşmeden farklı olarak sigorta kapsamı konusunda anlaşmaya varmalarını sağlar.
  • Güvenlikle ilgili gereksinimlerin dahil edilmesi
  • Malların nakliyesi için güvenlikle ilgili şartlar, yeni düzenleme ile her Incoterms 2020 teslim şeklinin A 4 ve A 7 maddelerinde yer almaktadır. Diğer Incoterms maddelerinde olduğu gibi, Incoterms maddelerinin sadece satış sözleşmesine taraflara doğrudan uygulandığına ve taşıma sözleşmesinin konusu olmadığına dikkat edilmelidir.
  • Incoterms 2020, FCA (Free Carrier), DAP (Delivery at Place), DPU(Delivery at Place Unloaded ) ve DDP( Delivered Duty Paid) teslim şekillerinde taşıma için düzenlemeler içerir.
  • FCA (Free Carrier) maddesi altında satılan ve deniz taşımacılığına yönelik mallar için FCA gelecekte yeni bir seçenek öngörmektedir. Alıcı ve satıcı, mallar yükledikten sonra alıcının  taşıyıcı firmaya on-board konşimento hazırlaması konusunda talimat vermesini kabul edebilir. Aynı zamanda, satıcı bu yükleme için düzenlenen konşimentoyu alıcıya teslim etmekle yükümlüdür. Bu genellikle katılımcı bankalar aracılığıyla yapılır.
  • DAT'ın DPU olarak yeniden adlandırılması (Delivery at Place Unloaded). Incoterms 2010 DAT maddesine göre, satıcı bir “terminalde” malları araçtan indirdiği anda teslimatı tamamlamış kabul edilir. Ancak, Incoterms 2010 uygulama notlarına göre, “terminal” terimin karşılığı sadece teknik açıdan terminal değil, boşaltma yeri anlamına da gelmektedir. Bu nedenle, Incoterms 2020'de, önceki DAT maddesini, konuya netlik kazandırmak amacıyla DPU (Boşaltılan Yerde Teslim Edildi – Delivery at Place Unloaded) olarak yeniden adlandırmıştır. Bu, gelecekte herhangi bir teslim yerinin (kabul edilmiş), varış yeri olabileceği anlamına gelmektedir.

Incoterms, satış sözleşmesinin (Ulusal veya uluslararası) tarafları ve adresleri arasında geçerlidir -ancak bunula sınırlı değildir-  ve bu sözleşme ilişkisindeki özel hak ve yükümlülükleri de kapsar. 

Bu şekilde garanti edilen tek tip bir tanım temelinde, müteakip yorum veya satış sözleşmesinde taraflar arasındaki tutarsızlık problemlerinden kaçınılmalıdır. Incoterms’ ün, GT & C benzeri hükümler niteliği nedeniyle, yasal hükümler oluşturmadığı ve bu nedenle, yalnızca taraflar arasında satış sözleşmesine karşılık gelen bir referansla etkili bir şekilde kararlaştırıldıysa, yasal olarak bağlayıcı niteliği olacağı belirtilmelidir. (Incoterms 2020, bu 1/1/2020 tarihinden önce de geçerlidir). Buna bakılmaksızın, bireysel davalarda çelişkili yasal hükümler hala Incoterm maddelerine göre önceliklidir.

Incoterms, 40'tan fazla ülkeden 500 uzman tarafından revize edilmiştir.

Maddeler dünya çapında tanınmakta ve 30'dan fazla dilde kullanılmaktadır.

Oku
17.04.2019
Dachser büyüme rüzgarını yakaladı

Avrupa ihracat sahasında ve canlanan küresel ticarette büyümeden güç alan lojistik hizmet sağlayıcısı ilk defa 6 milyar Euro gelire ulaştı.

Oku
14.01.2021
Çin Yeni Yılı: Lojistik üzerine etkileri

2021’de Çin Yeni Yılı, 12 Şubat tarihine denk geliyor, bu festival yeni yılın başlangıcını aileleriyle birlikte kutlayan Çin'in en büyük festivalidir. Hafta boyu süren resmi tatilin küresel tedarik zincirleri üzerinde bazı etkileri vardır.

Aşağıdaki bilgiler, festivale ait önemli veriler ve lojistik üzerindeki olası etkilerine genel bir bakış sağlamaktadır.

Tarihler ve önemli veriler

  • 12 Şubat 2021, Çin Yeni Yılı'nın (Öküz yılı) başlangıcıdır.
  • Çin ulusal tatili 11 Şubat'ta başlayacak ve 17 Şubat'ta sona erecektir, yani Çin'deki DACHSER şubeleri de dahil olmak üzere işletmelerin çoğu kapanacak ve 18 Şubat'ta yeniden iş başı yapacaktır.
  • Eskiden fabrikalar ve üretim sahaları daha uzun süre kapalıydı. Bu yıl yine yeni yıl tatilinden  bir hafta önce üretim durabilir ve bazı fabrikalar ancak bir ay sonra yeniden iş başı yapabilir.
  • Bu uzun tatil, şehirdeki işçilerin aileleriyle bir araya gelmeleri için memleketlerine gitmelerine olanak tanısa da bu yıl pandemi sebebiyle durum bu şekilde gerçekleşmeyebilir.

Tedarik zinciri üzerindeki etkisi

  • Çin'de gerçekleşen uzun süreli tatiller, gönderilerinizin bir aya kadar gecikmesine neden olabilir.
  • İmalat sanayilerinin yukarıda belirtilen tatil nedeniyle kapalı olması en az bir hafta Çin'den üretim yapılamayacağını göstermektedir. Fabrikalar kademeli olarak yeniden iş başı yapacak olsa da, operasyonlar hemen tüm hızıyla devam etmeyecektir.
  • Bazı ürünler Çin'den gelebileceğinden veya montaj işlemleri orada yapıldığından, Asya'daki diğer ülkelerden yapılan üretimler de etkilenecektir.
  • Göndericilerin çoğu, Çin Yeni Yılı dönemini karşılamaya yetecek envanterleri stoklayacaktır, bu da tatil öncesi kargolarda sıkışık bir döneme yol açmaktadır; Festivalden sonra piyasa koşullarının yeniden normale dönmesi de biraz zaman alacaktır.

Şimdiden hazırlanın

Öngöremediğimiz fiyat artışlarından ve gecikmelerden kaçınmak için, rezervasyonların çok önceden yapılması önemle tavsiye edilir. DACHSER' deki lojistik uzmanlarımız planlamalarınızda size destek verebilir. Çin Yeni Yılı boyunca tedarik zincirinizi kesintisiz sürdürmek için en iyisini birlikte yapabiliriz. Bu nedenle ihtiyaçlarınız hakkında bizimle görüşmekten çekinmeyiniz.
 

Oku
18.10.2019
Dachser 2019 IMD Küresel Aile Şirketi Ödülünü kazandı

IMD, Dachser'i operasyonel mükemmellik ve kaliteye odaklı güçlü kurumsal ve aile yönetim yapıları için onayladı.

Udaipur / Lozan / Kempten, 18 Ekim 2019 - İsviçre’nin en üst sıralarında yer alan global iş okulu, IMD Business School, Lozan - Dachser'i ünlü IMD Küresel Aile İşletmeleri Ödülü ile onurlandırdı. Kurucu aile üyelerinden Bernhard Simon, DACHSER CEO'su ve Birgit Kastner-Simon,  Kurumsal Pazarlama Direktörü, Udaipur, Hindistan Family Business Network International (FBN-I) 30 Zirvesi' nde ödülü aile adına kabul ettiler.

Oku
22.08.2019
Bağlantı - Gelecekteki teknolojilere bakış açımız

LPWAN, NB-IoT ve LTE-M teknolojileri gerçekte bize ne anlatıyor? Peki bu gelecekteki teknolojilerin özellikle lojistik alanında bizlere ne gibi faydaları olacak?

Oku
10.12.2019
1 Ocak 2020'den itibaren geçerli olacak lityum piller ve hücreler için yeni yasal düzenleme gereklilikleri

Lityum piller ve hücrelerin taşınmadan önce, belirli testlerden geçmeleri gerekmektedir. Bu testler, basınç, sıcaklık, ezilme ve nakliye sırasında ortaya çıkabilecek etki ile ilgili çeşitli koşulları simüle eder.

1 Ocak 2020 itibariyle, dünyadaki tüm taşıma alanlarında lityum piller ve hücrelerle ilgili daha katı zorunluluklar yürürlüğe girecektir. Gelecekte, 30 Haziran 2003 tarihinden sonra üretilen tüm lityum piller ve hücreler (yani, UN3480, UN3481, UN3091, UN3090) ve ayrıca Haziran ayından sonra üretilen tüm pille çalışan araçlar için UN 38.3.5 ile uyumlu bir test özeti sunulmalıdır. 30, 2003 (yani, UN 3171). Bunu yapmak, üreticilerin ve bu malların distribütörlerinin ortak sorumluluğundadır.

Havayollarına ve nakliye şirketlerine göre, bu belgeler DACHSER' den de talep edilebilir. Bu nedenle, siz müşterilerimizden bu belgeleri belirtilen tüm lityum piller ve hücreler için bize ulaştırmanızı rica ederiz. Böylece tüm tedarik zinciri boyunca kesintisiz bir süreçle işlemlerinizi sürdürebiliriz.

Müşterilerimize, 1 Ocak 2020 itibariyle bu malları ihtiva eden yükleri için istenen belgeler olmadan yüklenmesinin mümkün olmayacağını bildiririz.Daha fazla bilgi için, lütfen aşağıdaki linki tıklayınız.

http://www.unece.org/trans/areas-of-work/dangerous-goods/legal-instruments-and-recommendations/un-manual-of-tests-and-criteria/amend-to-rev6.html

Herhangi bir sorunuz olursa lütfen yerel DACHSER temsilcinizle iletişime geçiniz.

Oku
2
27.03.2020
Dachser gelecekteki Yönetim Kurulunu ilan etti

Kempten, 27 Mart 2020 – Dachser çatısı altında operasyonel yönetim konumlarında 31 yıllık  çalışma hayatından sonra CEO Bernhard Simon ile vekili COO Road Logistics Michael Schilling, 2021 yılında lojistik hizmet sağlayıcı şirketin Denetim Heyetine katılacak olup, Bernhard Simon bu Heyetin başkanlık koltuğuna oturacak. Dachser bünyesine 2013 yılında CFO olarak katılan Burkhard Eling ise 01 Ocak 2021 tarihinden itibaren bu aile şirketinin yeni CEO'su olacak.

Oku
20.09.2021
Çin Golden Week tatili 2021: Lojistik Üzerindeki Etkisi

Çin'de Ekim ayı Golden Week tatili yaklaşıyor. Bu güncellemede tüm bilgileri ve bazı piyasa tahminlerini bulacaksınız.

Oku