Depo otomasyonu: perakende ticaret için ekranlar
Berlin-Brandenburg lojistik merkezinde, yarı otomatik bir teşhir üretim tesisi, depo operasyonlarında yeni bir aşamaya işaret ediyor. Özelleştirilmiş vitrinler artık hem müşterilerin hem de personelin yararına olacak şekilde daha hızlı, güvenli ve az çabayla monte ediliyor.

Satış vitrinleri perakende ticaretin temel unsurlarıdır. Promosyonlar için 'vitrin' görevi görürler: dikkat çekerler, kişiselleştirilirler ve özellikle gıda ticaretinde mevsimsel satışlar için neredeyse vazgeçilmezdirler. DACHSER'de teşhir üretimi, müşterilerimize sunduğumuz katma değerli hizmetlerden biridir. Sürekli artan talepleri karşılamak zorunda: sipariş hacimleri dalgalanıyor, teslim süreleri gittikçe kısalıyor ve karmaşıklık artıyor, bunların hepsi depo ekiplerinin iş yükünü artırıyor.
Bu zorluğun üstesinden gelmek için DACHSER'in kontrat lojistiği uzmanları, Schönefeld'deki Berlin-Brandenburg lojistik merkezinde DACHSER ağındaki ilk yarı otomatik ekran yapım sistemini kurdu. Sonuç: daha fazla verim, tutarlı kalite ve personel iş yükünde önemli bir azalma. Schönefeld şubesindeki ekiple birlikte projeyi yöneten DACHSER Contract Logistics Danışmanlık Bölüm Başkanı Michael Mayer, "İhtiyaçlarımızı mümkün olan en iyi şekilde karşılamak için İtalyan üretici Tosa ile işbirliği yaparak piyasada benzeri olmayan bir sistem geliştirdik" diyor. "Bu yeni kurulum, DACHSER'de kontrat lojistiğindeki depo süreçlerinin otomasyonunda ileriye doğru atılmış büyük bir adıma işaret ediyor.
Tek seferlik üretimden seri üretime
Her yıl Chep paletleri üzerinde 150.000'den fazla teşhir ürünü, gıda perakende sektöründeki müşteriler için özel olarak monte edilip paketlenerek Schönefeld şubesinden ayrılıyor.
DACHSER Berlin-Brandenbur Contact Logistics Müdürü Falk Wenk "Bu vitrinlerin manuel üretimi karmaşık, yoğun emek gerektiren ve talebe uyarlanması zor bir süreçti. Buna, artan faaliyet zirveleri ile talepteki dalgalanmalar, tutarlı kaliteyi garanti etme ve nakliye sırasında hasar riskini azaltma ihtiyacı da ekleniyordu," diye açıklıyor .
Bu zorluklarla karşılaşıldığında, süreci otomatikleştirme fikri yavaş yavaş ortaya çıktı. Üç yıl önce, DACHSER'in merkez ofisindeki Kontrat Lojistiği Danışmanlığı departmanındaki Teknoloji Çözümleri ekibi ile bir proje başlatıldı. Yoğun bir test ve geliştirme aşamasından sonra, uygulama Ocak 2024'te İtalyan üretici Tosa ile başladı. Operasyonel deneyimlerden elde edilen geri bildirimler, bu teknolojik yeniliğin tasarımına rehberlik etti. Schönefeld'de Depo İdare Müdürü olan Maximilian Ludwig, adresindeki projede kilit bir rol oynadı. Yüksek lisans tezinin bir parçası olarak, Schönefeld'deki bu büyük yatırımın temellerini atmak için konseptin geliştirilmesine büyük katkıda bulundu, çalışanlarla görüş alışverişleri yapıldı ve müşteri ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini analiz etti.

Teknoloji verimlilikle buluştuğunda
Ağustos 2024'te Schönefeld deposunda lansman gerçekleşti: U şeklindeki hat 43 x 14 metrelik bir yüzey üzerine inşa edildi. DACHSER'in Mikado depo yönetim sistemine sorunsuz entegrasyon, konfigürasyonun önemli bir unsurudur. 2025'in başında devreye alınmasından bu yana, Berlin-Brandenburg lojistik merkezindeki yeni paketleme hattında teşhir paketleri daha az manuel çaba ile üretildi. Ekipler tek tek teşhir kartonlarını çeyrek paletlere monte etmeye ve teknik özellikleri grafik biçiminde gösteren büyük ekranların yardımıyla bunları doldurmaya devam ediyor. Yeni kurulum, çeyrek paletlerin çemberlenmesini, shrink ambalajla sarılmasını, etiketlenmesini ve satış noktalarına gönderilmeye hazır bir Euro palet üzerine monte edilmesini sağlıyor. Michael Mayer, "Yarı otomatik kurulum, ekiplerimizi tekrarlayan ve fiziksel olarak zorlayıcı görevlerin çoğundan kurtarıyor ve onlara daha karmaşık görevler için daha fazla zaman bırakıyor" diyor.
Falk Wenk, "Saatte 120'den fazla ağ ve 100'den fazla sarımla, ekran üretim tesisimiz süreci sorunsuz ve son derece standart hale getirirken tutarlı bir kalite sağlıyor," diyor ve ekliyor: "böylece operasyonlarımızda önemli bir iyileşmeden faydalanıyoruz."
"Otomatik kontrat lojistiği çözümleri aynı zamanda müşteri odaklı, verimli, ölçeklenebilir ve tamamen dijital olarak entegre olmalıdır. Mikado'ya olan bağlantı bize özelleştirilmiş ekranların yapımında sürekli kontrol ve şeffaflık sağlıyor," diye açıklıyor Michael Mayer. Kurulum, müşteriler için katma değerli hizmetlerin verimli bir şekilde işlenmesi adına önemli bir gelişme ve aynı zamanda deponun aşamalı otomasyonunda bir adım daha.