DACHSER platform: dijital bir ekosistem

DACHSER platformu, nakliye ve depolama yönetimi için müşterilerin kullanımına sunulan merkezi bir dijital çözümdür. Hava ve deniz taşımacılığından sonra şimdi de Karayolu Lojistiği sektöründeki müşteriler uygulamayı kullanmaya başlıyor. DACHSER Head of Corporate digital Innovation & Development Başkanı Lars Relitz, deneyimlerini paylaşıyor ve uygulama sürecindeki sonraki adımları özetliyor.
Sayın Relitz, bu platformun mevcut dijital çözümlerden farkı nedir?
DACHSER platform, müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik merkezi dijital ekosistemimizdir. İlk kez Karayolu Lojistiği ile Hava ve Deniz Lojistiği hizmetlerini tek ve işlevsel bir kullanıcı arayüzünde bir araya getiriyoruz. Geliştirme sırasında, hızlı fiyat ve rezervasyon taleplerinden takip ve izlemeye, stok şeffaflığından raporlama verilerine erişime kadar kullanıcı gruplarımızın farklı ihtiyaçlarını karşılamaya odaklandık.
DACHSER platform kademeli olarak kullanıma sunuluyor. Bu müşteriler için ne anlama geliyor?
Eylül 2023'ten bu yana, hava taşımacılığı müşterileri gönderilerini verimli bir şekilde organize etmek için bu çevrimiçi platformu kullanmaktadır. LCL alanındaki ilk deniz taşımacılığı müşterileri de bu kullanımı takip etmiştir. Toplanan veriler ve müşterilerimizden gelen düzenli geri bildirimler, platformu geliştirmemize ve iyileştirmemize yardımcı oluyor. Hava ve Deniz Lojistiği işi için platform, müşterilerle iletişim kurmak adına merkezi bir araç haline geldi ve güncelde 32 ülkede günlük olarak kullanılıyor. İlk Karayolu Lojistiği müşterileri ise geçen sonbahardan bu yana DACHSER platformuna bağlanarak çalışabiliyor.
Yeni sisteme geçiş nasıl ilerliyor?
Şu anda, Avrupa genelindeki şubeler için haftalık eğitim oturumları ile yaygınlaştırmayı hızlandırıyoruz. Amaç, giderek daha fazla müşterinin platformu günlük operasyonlarında aktif olarak kullanmasını sağlamak. Sorunsuz bir geçiş sağlamak adına şube personelimiz entegrasyon sırasında müşterilerimize destek oluyor. Aynı zamanda işlevselliği geliştirmeye de devam ediyoruz. Hedefimiz, 2025 yılı sonuna kadar DACHSER platformunda yaklaşık 13.000 mevcut müşteriye sahip olmaktır.
DACHSER platformu şimdiden bir ödül kazandı. Bu ekibiniz için ne anlama geliyor?
Uzman bir yayınevi tarafından düzenlenen ve bağımsız profesyonellerden oluşan bir kurul tarafından “Dijital Hizmetler” kategorisinde gümüş renkli “Yıllık Multimedya Ödülü ”ne layık görüldük. Yıllık Multimedya Ödülü, dijital çözümleri takdir etmekte ve dijital kurumsal iletişim açısından mevcut dijital standartları, fırsatları ve gelecek beklentilerini vurgulamaktadır. Bu ödül, platformumuzun kullanım kolaylığı, güvenlik ve istikrar açısından en yüksek standartları karşıladığını teyit etmektedir. Bizim için bu, doğru yolda olduğumuzun bir teyididir.