DACHSER elektrikli araç filosunu büyütüyor

Uluslararası taşımacılık ve lojistik hizmetleri sağlayıcısı DACHSER, şu anda 130'dan fazla elektrikli araçtan oluşan Avrupa filosuna yeni elektrikli kamyonlar ekleyerek sürdürülebilir kalkınma taahhüdünü güçlendiriyor.

DACHSER Avrupa ağında 130'dan fazla elektrikli araç
DACHSER Avrupa ağında 130'dan fazla elektrikli araç

DACHSER, 2018 yılından bu yana, özellikle tanımlanmış kentsel alanlarda emisyonsuz teslimatları garanti eden “DACHSER Emisyonsuz Teslimat” konsepti aracılığıyla elektrikli araçlar kullanmaktadır. Bu sistem Strazburg ve Paris de dahil olmak üzere 18 Avrupa şehrinde halihazırda faaliyet göstermektedir ve 2025 yılında Toulouse da dahil olmak üzere 7 yeni şehre yaygınlaştırılacaktır.

Sürdürülebilir lojistik hedeflerine ulaşmak için DACHSER, otonomi ve yükleme kapasitesini birleştiren bir filoya güveniyor. Fransa'daki filoda 420 km'ye kadar menzile sahip araçlar (örneğin Volkswagen'in ID Buzz'ı) ve 21 palete kadar taşıyabilen Renault Trucks e-Tech 16 tonluk elektrikli rigidler bulunmaktadır.

Karayolu araçlarına ek olarak DACHSER Fransa, Fransa'daki çeşitli tesislerde Terberg elektrikli filo çekicileri kullanmaktadır. Bu araçlar, yarı römorkları ve swap gövdelerini nakliye şubelerinde düşük gürültü seviyelerinde taşımak için kullanılabiliyor.

Alternatif güçle çalışan araçlardan oluşan bu filo, hem kısa hem de uzun mesafeler için dünya çapında yaygınlaşmaya devam ediyor. Bunun son örneği, soğuk zincirin ihtiyaçlarını karşılamak için soğutmalı bir gövdeye ve 300 km menzile sahip bir Volvo FL Electric'in entegrasyonudur. Uzun yol tarafında ise DACHSER, filosunu gıda maddelerinin taşınmasına adanmış on iki Mercedes-Benz eActros 600 ve daha fazla yükleme kapasitesi sunan öncü bir model olan on iki MAN eTGX Ultra-Lowliner ile büyütüyor. Menzili 500 km'ye kadar çıkan bu elektrikli araçlar, DACHSER'in Avrupa genelinde kullandığı elektrikli kamyon sayısını 130'un üzerine çıkarıyor.

İlk eActros 600'lerin DACHSER ağına entegrasyonu, sıfır emisyonlu lojistiğe geçişimizde bir başka somut adımdır. Elektrikli ağır yük araçları pazarı, daha fazla menzil sunan modellerle birlikte hızla büyüyor. Çevreyi korumaya kendini adamış bir şirket olarak, bu araçları bugün kullanmak ve yarının uzun mesafeli elektrikli mobilitesine hazırlanmak için ihtiyaç duyduğumuz deneyimi kazanmak bizim için önemli. Alexander Tonn, DACHSER Road Logistics COO'su

Önümüzdeki aylarda, Avrupa'daki diğer DACHSER tesislerinde de birkaç Mercedes-Benz eActros 600 kullanılacak.

Sürdürülebilir teslimatlar için yüksek performanslı araçlar

Çevresel faydaları ve sağladıkları gürültü konforunun yanı sıra elektrikli araçlar rakipsiz bir sürüş deneyimi sunuyor. Tepkileri ve anlık güçleri, ısınma süresi gerektirmeden geleneksel dizel motorlarınkini aşıyor.

Avrupa'daki DACHSER ağında 130'dan fazla elektrikli araç

"Verimlilik, yenilikçilik ve kapsayıcı sorumluluğa odaklanan uzun vadeli iklim koruma stratejimizin bir parçası olarak, sıfır emisyonlu araçlar konusunda erken bir aşamada pratik deneyim kazanmak bizim için önemliydi. Bu nedenle bugün ağımızda 130'dan fazla elektrikli kamyonun bulunması önemli bir kilometre taşıdır. Bununla birlikte, elektrikli mobilitenin ekonomik olarak uygulanabilir hale gelmesi için daha gidilecek uzun bir yol var. Satın alma maliyetleri yüksek ve ağır yük araçları için kamusal şarj altyapısı hala yetersiz. Bu faktörler lojistik sektöründe elektromobilitenin yaygınlaşmasını yavaşlatıyor," diyor DACHSER Karayolu Lojistiği COO'su Alexander Tonn.

DACHSER daha iklim dostu lojistik yolunda ilerlemeye devam ediyor. Operasyonel verimlilik, teknolojik yenilik ve sorumlu bir yaklaşımla şirket, müşterileri ve ortaklarıyla birlikte daha sürdürülebilir lojistiğe geçişe aktif olarak katkıda bulunuyor.

Dünya çapında DACHSER
Bize Ulaşın
İletişim Dilsat Demirceken