Şekerleme sektörü için lojistik: Chupa Chups, Ricola ve daha bir çoğu için optimize edilmiş lojistik
CFP Brands, iki yıldır DACHSER ile depolamadan dağıtıma kadar birçok alanda işbirliği yapmaktadır. Bu lojistik ortaklığını bu kadar sağlam kılan şey, öncelikle iletişim, uzmanlık ve benzersiz bir ürün: Şekerleme.
Bir süpermarkette yeni bir Ricola standı ortaya çıktığında, Mentos veya Fisherman's Friend kasaların yanına yerleştirildiğinde veya renkli Chupa Chups lolipopları özel kampanyalar için geldiğinde, bunun arkasında iyi organize edilmiş bir lojistik depodan çok daha fazlası vardır. Bu, iyi koordine edilmiş süreçlerin, güvenilir prosedürlerin ve sürdürülebilir bir lojistik ortaklığının sonucudur.
Yirmi yılı aşkın bir süredir, Almanca konuşulan ülkelerdeki önde gelen şekerleme distribütörlerinden biri olan CFP Brands Süßwarenhandels GmbH & Co. KG, DACHSER ile çalışmaktadır. Ulm yakınlarındaki Langenau tesisi, bu işbirliğinin merkezinde yer alıyor. Mağazaların şekerleme reyonlarına gönderilecek ürünleri buraya teslim ediliyor, depolanıyor, hazırlanıyor, promosyonlar için paketleniyor, etiketleniyor ve sevk ediliyor.
“CFP, tanınmış markalardan oluşan çeşitlilik arz eden bir ürün yelpazesi sunuyor ve çok hızlı değişen pazar döngülerine çevik bir şekilde uyum sağlıyor,” diyor DACHSER Food Logistics Senior Key Account Manager Thomas Klann. “ Lojistikçi olarak bu, şekerleme alanında sağlam bir uzmanlık, tedarik zincirinde yüksek kalite, yani mümkünse doğrudan alıcıya, aktarmasız teslimat ve müşteri ile birlikte gelişme yeteneği gerektirir. 2005 yılında, bu kombinasyon, iki yıldan fazla süredir devam eden güvene dayalı bir ortaklığın temellerini attı. »
Gıda lojistiği: sıkı bir ortaklık
CFP ve DACHSER, 90'lı yıllarda mağazalar için sürpriz çikolata yumurtalarının nakliyesine odaklanarak işbirliğine başladı. Mevcut yapının gerçek başlangıç tarihi, Chupa Chups, Lofthouse Fleetwood ve Perfetti Van Melle'nin CFP Brands Süßwarenhandels GmbH & Co. KG adlı ortak girişimi kurduğu 2005 yılına dayanır. CFP, bu tarihte Langenau'daki ilk dağıtım merkezine taşındı.
"Biz, bizimle birlikte gelişmeye hazır, yetkin bir lojistik ortığını bilinçli olarak seçtik" diyor CFP tedarik zinciri yönetiminde depolama ve dağıtımdan sorumlu Hans-Jürgen Schunck.
Her gün satış noktalarına gönderilen binlerce ürün: DACHSER'in Langenau'daki lojistik faaliyetleri
A7 ve A8 otoyollarının yakınında bulunan Langenau deposunda, her gün binlerce ürün yükleme rampalarından geçiyor. Şeker severler için cazip görünen bu iş, aslında her gün maksimum özen gerektiriyor. Hans-Jürgen Schunck, CFP'nin lojistik hizmet sağlayıcısının karşılaması gereken gereksinimleri şöyle özetliyor: “Güçlü bir nakliye ağı, depolama becerileri ve rekabetçi fiyatlar gerekiyor.” Şekerlemeler, depolama, paketleme ve dağıtım konusunda özel bir uzmanlık ister. Gıda gerekliliklerine tabi olmalarının yanı sıra, nakliye sırasında sıcaklık değişimlerine, darbelere ve sarsıntılara da duyarlıdırlar. Aşırı sıcaklık kaliteyi bozabilir, en ufak bir gecikme ise stokların hızla tükenmesine neden olabilir.
Buna ürün yelpazesinin çeşitliliği de ekleniyor: CFP, farklı ambalaj ve formatlarda aynı anda yüzlerce referansı yönetiyor. DACHSER Ulm Food Logistics Sales Manager'ı Martin Hoene, “Yeni ürün gruplarına, mevsimsel değişikliklere veya kısa vadeli talep değişikliklerine hızlı bir şekilde tepki verebilen sistemlere ihtiyaç var” diyor. Ticari faaliyetler veya mevsimsel promosyonlar, hassas bir zamanlamayı gerektiriyor: Hoene, “Ürün eksikliği ciro kaybına neden olur, ancak teslimatın çok erken yapılması raf planlamasını bozabilir” diye açıklıyor. "Bu operasyonlarda hata payı çok azdır. Süreçler ve iletişim iyi koordine edilmelidir ve biz de uzun yıllardır sürdürdüğümüz ortaklığımızda bunu başarıyoruz. " Etiketleme, sevkiyat bildirimleri, stok yönetimi ve proaktif hata önleme gibi süreçlerin tasarlanmasından başlayarak, CFP ve DACHSER, özellikle bazı perakendecilerin sevkiyatla ilgili özel gereksinimlerini karşılamak için çok erken bir aşamada inovasyona odaklandı.
Şekerleme tedarik zinciri için ortak bir vizyon
“DACHSER'de, tedarik zincirinde yer alan tüm kişiler faaliyetlerimizi çok iyi anlıyor. Siparişlerin hazırlanması, planlama, hizmet veya diğer alanlarda olsun, bu ortaklık ruhu her yerde hissediliyor,” diyor Hans-Jürgen Schunck. "Ve bir şey planlandığı gibi gitmediğinde, kimse suçu diğerine atmaz. Durumu birlikte analiz ederiz."
Güçlü bir ortaklık, özellikle işler karmaşıklaştığında ortaya çıkar: hammadde kıtlığı, sınırlı nakliye kapasitesi, öngörülemeyen piyasa dalgalanmaları... Covid-19 salgını nedeniyle, birçok lojistik zinciri acilen değiştirilmek veya tamamen yeniden tasarlanmak zorunda kaldı. “Böyle durumlarda, iki seçenek vardır,” diyor Schunck. “Baskı yapmak, talep etmek, ‘Nasıl yapacağınız umurumda değil, ürünü müşteriye teslim edin!’ demek. Ya da bir araya gelip dinlemek ve ‘Bu sorunu çözmenize nasıl yardımcı olabilirim?’ diye sormak. Biz de tam olarak bunu yapıyoruz.”
Daha iyi süreçler için doğrudan arayüzler
Son yıllarda, şekerleme sektörünün lojistik gereksinimleri giderek daha karmaşık ve değişken hale geldi: Daha kısa teslimat süreleri, daha fazla şeffaflık ve daha fazla esneklik artık tedarik zinciri yöneticilerinin öncelikleri arasında yer alıyor. Martin Hoene, “Buna özel çözümler, dijital dönüşüm ve CFP ile sürekli iletişim kurarak yanıt verdik” diye açıklıyor. Sistemlerimizin daha da sıkı bir şekilde birbirine bağlanmasını sağlayan yeni bilgi işlem arayüzlerinin başarılı bir şekilde entegre edilmesi bu konuda kilit rol oynadı. Hoene, “İster dijital takip ve izlenebilirlik çözümleri, ister otomatikleştirilmiş süreçler veya sürdürülebilir lojistik olsun, verimliliği ve kaliteyi artırmak için CFP ile sürekli olarak yeni yaklaşımlar araştırdık” diye ekliyor.
Hans-Jürgen Schunck için, son yirmi yılda inşa edilen bu güvene dayalı işbirliği, net bir hedefle birlikte geliyor: “Yapıların büyümesi ve hacimlerimizin artmasına rağmen, şekerleme sektöründe entegre lojistik konusunda bu ortak vizyonu sürdürebilirsek, ortaklığımızın meyvelerini vermeye devam edeceğine inanıyorum.”