geri
Haberler Basın Bültenleri

Geleceği programlamak

Stefan Hohm (solda) ve Burkhard Eling, dijitalleşmenin bir fırsat olduğunu söylüyor

Dijitalleşme, şeffaf süreçler, gerçek zamanlı sevkiyat takibi, kısa yanıt süreleri ve ülkeler ve kıtalar arası tedarik zincirlerinin hassas kontrolünü sağlayarak DACHSER'deki lojistik hizmetlerini yeni bir seviyeye taşıyor. Bu DACHSER ağı için ne anlama geliyor? Ve BT müşterilere ne gibi ölçülebilir faydalar sunuyor? Bu soruları DACHSER CEO'su Burkhard Eling ve CDO Stefan Hohm'a yönelttik.

İş dünyası ve günlük yaşam giderek daha fazla dijitalleşiyor. DACHSER'de durum nedir?

Stefan Hohm: Dijital dönüşümde temel olarak üç ana alana odaklanıyoruz. Birincisi, iş süreçlerinin tutarlı ancak her zaman pratik bir şekilde dijitalleştirilmesi ve müşterilere, çalışanlara ve ortaklara somut katma değer sağlayan araç ve çözümlerin geliştirilmesi veya sağlanması. İkincisi, nakliye ve depolama için kendi temel sistemlerimizin sürekli modernizasyonu. Burada BT departmanı bir orkestra rolünü üstleniyor, çünkü bu görev üçüncü taraf sistemlerin güvenli entegrasyonunu giderek daha fazla içeriyor. Üçüncü olarak, çalışanların bu yolculuğa katılmasını sağlamak ve şirket içinde olumlu bir dijitalleşme kültürü anlamına gelen bir "dijital zihniyet" oluşturmak önemlidir. BT dönüşümünün üç temel unsuru üzerinde de çok sıkı çalışıyoruz ve şimdiden bazı başarılar elde ettiğimizi görüyoruz.

Burkhard Eling: Dijital dönüşümün bu üç alanı, DACHSER gibi çok katmanlı bir şirkette teknoloji konularının çok ötesinde düşünmemiz gerektiğini açıkça ortaya koyuyor. Sadece süreçleri ve sistemleri değiştirmek yeterli değil; aynı zamanda düşünme biçimimize, birlikte nasıl çalıştığımıza ve günlük işlerimizde dijitalleşmenin fırsatlarını ve potansiyelini şirketimize ve müşterilerimize fayda sağlayacak şekilde nasıl etkili bir şekilde kullanabileceğimize de bakmalıyız.

Ancak dijitalleşme DACHSER'de tam olarak keşfedilmemiş bir alan değil. Şirket burada hangi temeller üzerine inşa ediyor?

B. Eling: DACHSER, diğer oyuncuların hala tamamen analog olduğu bir dönemde sistemlere ve şeffaf veri alışverişine büyük önem veriyordu. Sonuç olarak, yıllar içinde şirket içi kaynaklarımızı müşterilerimizin ve DACHSER ağının ihtiyaçlarına tam olarak uyarlanmış yazılım ve sistemler geliştirmeye ayırabildik.

S. Hohm: Bu bize süreçlerde, operasyonel uygulamada ve bunun üzerindeki bilgi dünyasında, yani e-Logistics'te çok erken bir aşamada mükemmellik getirdi. Şimdi bu sayede yeni sistemleri bunun üzerine çok iyi bir şekilde inşa edebiliriz. Ve sırada çok şey var. Örneğin, özellikle kıtalararası çapraz modal taşımalarda uçtan uca veri akışını tamamen mümkün kılmak için çalışıyoruz. Ayrıca hala çok fazla kağıt belge dolaşımda ve lojistik tesis ve süreçlerindeki otomasyon seviyesi genellikle oldukça düşük. Bu yüzden hala çok sayıda tekrarlayan, manuel iş var.

B. Eling: Aynı zamanda şeffaflık ve uygulanabilirliğin yanı sıra kıt kaynakların verimli ve sürdürülebilir kullanımına yönelik gereksinimler de artıyor. Bu nedenle her alanda daha da dijital düşünmemiz ve hareket etmemiz gerekiyor.

Son dönemde yaşanan krizler DACHSER'in dijitalleşme stratejisini ne ölçüde etkiledi?

B. Eling: Dijitalleşmenin önemi ve gerekliliği konusunda farkındalığın yeniden artmasına kesinlikle hizmet ettiler. Mevcut durum ve networkteki olağandışı olaylar hakkında ne kadar iyi bilgi sahibi olursak, müdahalemiz o kadar hızlı ve hedefe yönelik olur. Zayıf noktaları erkenden tespit etmek ve çözümler bulmak, müşterilerin zorlu zamanlarda DACHSER'den beklediği şeydir.

S. Hohm: Birçok müşterimizin aklındaki en önemli soru şudur: Tedarik zincirime nasıl daha fazla esneklik kazandırabilirim? Depolarımızda şeffaf envanterler oluşturmanın yanı sıra, dijital teknolojiler de önemli bir rol oynuyor: tedarik zincirinde aksaklıklar meydana geldiğinde, daha fazla şeffaflık ile hızlı ve doğru bilgi, müdahale sürelerini kısaltıyor. Ev ve bahçe, kozmetik ve moda sektörlerinden müşteriler şu anda lojistik ortağının BT yeteneklerine yüksek talepler getiren çok kanallı satış konseptleri üzerinde sıkı bir şekilde çalışıyorlar. Ayrıca DACHSER Emisyonsuz Teslimat konseptimizin bir parçası olarak şehir merkezindeki mağazalara sıfır emisyonlu teslimat konusunda da büyük ilgi görüyoruz.                                                             

B. Eling: Fraunhofer IML ile DACHSER Kurumsal Laboratuvarımızda yapay zeka veya dijital ikizler gibi belirli konularda araştırma projeleri başlattık. Ayrıca şirket içinde özel bir Veri Bilimi ve Makine Öğrenimi Yetkinlik Merkezi kurduk ve bu merkez, en son B2C teslimat adreslerinin makine sınıflandırması için bir dizi algoritmayı uygulamaya koydu.

Interview with: Burkhard Eling ve Stefan Hohm

Burkhard Eling DACHSER CEO ve Stefan Hohm DACHSER CDO

Dijital dünyaya ne kadar çok arayüz varsa, siber güvenlik sorunu da o kadar acil hale geliyor. DACHSER'de durum nedir?

B. Eling: Son yıllarda siber saldırıların sayısı hızla arttı, bu nedenle yazılımlarımızın ve dijital altyapımızın güvenliği en önemli önceliğimiz. ISO 27001 sertifikası ve BT kurulumumuz ile Gartner'dan danışmanlar, rekabete kıyasla burada belirli bir olgunluğa sahip olduğumuzu doğruladılar. Ancak asla rehavete kapılmamalı ve tüm riskleri dikkatle değerlendirmeliyiz.

S. Hohm: BT'deki merkezi yazılım ve donanım yapılarını ''güvenliğe özellikle dikkat ederek'' dönüştürerek kullanılabilirliği artırırken aynı zamanda daha fazla esneklik sağlayacak ve uygulamalarımızın gelişmiş ölçeklenebilirliğini koruyacağız.

DACHSER'in dijital yolculuğu nereye gidiyor?

B. Eling: Gelecekte misyonumuzu güvenilir bir şekilde yerine getirebilmemiz için dijitalleşme temel bir rol oynamaktadır. Kullanılabilirlik ve şeffaflığa yönelik müşteri talepleri doğrultusunda, sipariş verme ve sevkiyat takibine yönelik e-Logistics uygulamalarımızı entegre, dijital bir müşteri platformunda daha da geliştiriyoruz. Test müşterilerinden gelen ilk geri bildirimler, henüz yeni başlıyor olsak da doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.

S. Hohm: Bir başka öncü hamlemiz de 2009 yılında kurulan lojistik yazılım sağlayıcısı Kasasi'yi geçen yıl satın almamız oldu. Bu şirket karayolu, demiryolu ve denizyolu taşımacılığı süreçlerini optimize eden ve şeffaflaştıran yenilikçi yazılım ürünleri geliştiriyor. Bu, planlama departmanındaki çalışanlarımıza ve müşterilerimize nakliye planlaması, sevkiyat takibi ve sevkiyat kontrolü için daha fazla dijital katma değer sunabileceğimiz anlamına geliyor. Örneğin, 8.500'den fazla swap body ve 5.000'den fazla treylerimizden telematik verilerini alabiliyor, bunları temel nakliye yönetim sistemimiz Domino'daki sevkiyat ve planlama verileriyle birleştirebiliyor, ardından analiz edebiliyor ve net bir şekilde yapılandırabiliyoruz.

DACHSER bununla hangi özel hedefin peşinde?

B. Eling: 2030'a yönelik hedef resmimiz rotayı belirliyor: Müşterilerimizin ve ortaklarımızın bizi en dijitalleşmiş lojistik sağlayıcı olarak görmelerini, her alanda inovasyon lideri olarak bakabilecekleri ve aynı zamanda kalite lideri olarak yüksek standartlarımıza uygun bir şekilde yaşamalarını istiyoruz. Küresel bir lojistik sağlayıcısı olarak, farklı taşıma modlarındaki kapıdan kapıya sevkiyatları tek bir sistemde haritalandırabiliyor ve ağımızdaki durum hakkında her zaman tam bir şeffaflığa sahip olabiliyoruz.

S. Hohm: Müşterilerimiz "DACHSER ile çalışmayı tercih ediyorum çünkü en profesyonel, en soğukkanlı ve en uygun seçenek bu" diyorsa, o zaman pek çok şeyi doğru yapmışız demektir. Hedefimiz de tam olarak bu.

Bu önemli röportaj ve değerli bilgiler için teşekkür ederiz
Dünya çapında DACHSER
Bize Ulaşın
İletişim Dilsat Demirceken