DACHSER'in tümüyle elektrikli 100. kamyonu gıda lojistiği dağıtımında hizmete girdi
Sıfır emisyonlu araçlar grupaj lojistiği için pratik çözümler haline geldi; ancak satın alma maliyetleri ve şarj altyapısı elektromobilitenin yaygınlaşmasının önünde engel olmaya devam ediyor.
Küresel lojistik sağlayıcısı DACHSER, toplam ağırlığı 3,5 metrik tonu aşan 100. elektrikli kamyonunu hizmete soktu. Soğutmalı kasaya sahip 16 tonluk Volvo FL Electric, Hamburg ve çevresine taze gıda teslimatlarına hemen başlayacak.
Soldan sağa: Daniel Lewandowski, Filo Ekip Lideri ve Trafik Müdürü Temsilcisi DACHSER Hamburg, Christoph Kellermann, Operasyon Müdürü DACHSER Hamburg, Ralf Hansen, Genel Müdür DACHSER Hamburg, Marcel Osse, Müşteri Hizmetleri Danışmanı, Volvo Trucks yeni otomobil merkezi Hamburg.
En yeni nesil araçlardan olan bu model, yaklaşık 300 kilometrelik bir menzile izin verirken soğutma ünitesini güvenilir bir şekilde besleyebilen 375 kWh depolama kapasitesine sahip bir batarya ile çalışıyor. DACHSER'in Hamburg lojistik merkezinde European Logistics Operasyon Müdürü olan Christoph Kellermann, “Bu e-kamyonu, soğutucu üniteye sahip bir dizel aracın yerine tüm gün gıda lojistiği dağıtım rotasını gerçekleştirmek için kullanabiliriz” diyor. “ Bu yeni kamyon, lojistikte e-mobilitenin çağ atladığını ve artık gıda lojistiği ya da uzun mesafeli grup taşımacılığı için de tamamen pratik çözümlerin mevcut olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda şarj istasyonları daha yüksek performans sunuyor ve böylece araçların bekleme süreleri azalıyor.”
“Yeni kamyon, e-mobilitenin lojistikte çağ atladığını ve artık gıda lojistiği veya uzun mesafeli grup taşımacılığı için de tamamen pratik çözümlerin mevcut olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda, şarj istasyonları daha yüksek performans sunarak hizmet dışı kalma sürelerini azaltıyor.”
Christoph Kellermann, Operasyon Müdürü DACHSER Hamburg
Hamburg, DACHSER'in işlettiği üç e-mobilite sahasından biridir. Bu tesisler, lojistik sağlayıcısının grupaj lojistiği için emisyonsuz kamyonları test etmesini ve fotovoltaik sistemler, batarya depolama, akıllı şarj sistemleri ve şarj altyapısı arasındaki etkileşimi incelemesini sağlıyor. Yeni Volvo FL Electric de dahil olmak üzere Hamburg'da şu anda dört adet bataryalı elektrikli dağıtım aracı ve DACHSER sarı mavi renklerinde üç adet uzun yol elektrikli kamyon bulunuyor. Lojistik sağlayıcı, Hamburg şehir merkezinin belirli bir bölgesine, her ne kadar sadece soğuk olmayan ürünler olsa da, yalnızca sıfır emisyonlu teslimatlarla hizmet veriyor.
Network'te 100 adet akülü-elektrikli kamyon
Gıda lojistiği dağıtımı için Volvo FH Electric, DACHSER'in Avrupa ağında kullanılmak üzere toplam ağırlığı 3,5 metrik tondan fazla olan 100. elektrikli kamyon oldu. “Verimlilik, yenilikçilik ve kapsayıcı sorumluluğa odaklandığımız uzun vadeli iklim koruma stratejimizin bir parçası olarak, sıfır emisyonlu araçlarla erken bir aşamada pratik deneyim kazanmak bizim için önemliydi. Bu nedenle grupaj ağımızdaki 100. elektrikli kamyona sahip olmak kayda değer bir kilometre taşıdır,” diyor DACHSER Road Logistics COO'su Alexander Tonn. “Bununla birlikte, e-mobiliteyi ekonomik olarak uygulanabilir kılmak için önümüzde uzun bir yol var. Satın alma maliyetleri hala yüksek ve kamyonlar için kamusal şarj altyapısı yetersiz; bu faktörler lojistikte elektromobilitenin hızla yaygınlaşmasını engellemeye devam ediyor.”
Porto'da bir başarı öyküsü: DACHSER Kurumsal BT Merkezi Portekiz
Bir yıl önce Portekiz'in kuzeyindeki teknoloji merkezi Porto'da faaliyete geçen DACHSER Kurumsal BT Merkezi ekibi, şimdiden önemli ölçüde büyüdü. Sekiz ülkeden 67 çalışan, prestijli ICON Douro binasındaki yeni tesisin açılışını kutladı. Bu sayının 2025 yılı sonuna kadar 90'a çıkması bekleniyor ve DACHSER, 2026 yılı sonuna kadar bu sayının iki katına çıkarak 120 çalışana ulaşmasını öngörüyor. Bu, Porto'yu lojistik hizmet sağlayıcısının Almanya'nın Kempten kentindeki genel merkezinden sonra en büyük ikinci BT merkezi haline getirecek.
Küresel lojistik sağlayıcısı DACHSER, 2024 yılında önemli ölçüde büyüyerek satışlarını yüzde 13 artırdı ve gelirini 8 milyarın üzerine çıkararak 8,027 milyar Euro'ya ulaştı. Aynı zamanda bir aile şirketi olan DACHSER, bir önceki yıla göre (+3.300) çalışan sayısı, (+56) lokasyon sayısı ve (+720.000) depo palet alanı gibi diğer önemli rakamlarda da kayda değer artışlar kaydetti.
Uluslararası taşımacılık ve lojistik hizmetleri sağlayıcısı DACHSER, şu anda 130'dan fazla elektrikli araçtan oluşan Avrupa filosuna yeni elektrikli kamyonlar ekleyerek sürdürülebilir kalkınma taahhüdünü güçlendiriyor.