DACHSER'in tümüyle elektrikli 100. kamyonu gıda lojistiği dağıtımında hizmete girdi
Sıfır emisyonlu araçlar grupaj lojistiği için pratik çözümler haline geldi; ancak satın alma maliyetleri ve şarj altyapısı elektromobilitenin yaygınlaşmasının önünde engel olmaya devam ediyor.
Küresel lojistik sağlayıcısı DACHSER, toplam ağırlığı 3,5 metrik tonu aşan 100. elektrikli kamyonunu hizmete soktu. Soğutmalı kasaya sahip 16 tonluk Volvo FL Electric, Hamburg ve çevresine taze gıda teslimatlarına hemen başlayacak.
Soldan sağa: Daniel Lewandowski, Filo Ekip Lideri ve Trafik Müdürü Temsilcisi DACHSER Hamburg, Christoph Kellermann, Operasyon Müdürü DACHSER Hamburg, Ralf Hansen, Genel Müdür DACHSER Hamburg, Marcel Osse, Müşteri Hizmetleri Danışmanı, Volvo Trucks yeni otomobil merkezi Hamburg.
En yeni nesil araçlardan olan bu model, yaklaşık 300 kilometrelik bir menzile izin verirken soğutma ünitesini güvenilir bir şekilde besleyebilen 375 kWh depolama kapasitesine sahip bir batarya ile çalışıyor. DACHSER'in Hamburg lojistik merkezinde European Logistics Operasyon Müdürü olan Christoph Kellermann, “Bu e-kamyonu, soğutucu üniteye sahip bir dizel aracın yerine tüm gün gıda lojistiği dağıtım rotasını gerçekleştirmek için kullanabiliriz” diyor. “ Bu yeni kamyon, lojistikte e-mobilitenin çağ atladığını ve artık gıda lojistiği ya da uzun mesafeli grup taşımacılığı için de tamamen pratik çözümlerin mevcut olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda şarj istasyonları daha yüksek performans sunuyor ve böylece araçların bekleme süreleri azalıyor.”
“Yeni kamyon, e-mobilitenin lojistikte çağ atladığını ve artık gıda lojistiği veya uzun mesafeli grup taşımacılığı için de tamamen pratik çözümlerin mevcut olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda, şarj istasyonları daha yüksek performans sunarak hizmet dışı kalma sürelerini azaltıyor.”
Christoph Kellermann, Operasyon Müdürü DACHSER Hamburg
Hamburg, DACHSER'in işlettiği üç e-mobilite sahasından biridir. Bu tesisler, lojistik sağlayıcısının grupaj lojistiği için emisyonsuz kamyonları test etmesini ve fotovoltaik sistemler, batarya depolama, akıllı şarj sistemleri ve şarj altyapısı arasındaki etkileşimi incelemesini sağlıyor. Yeni Volvo FL Electric de dahil olmak üzere Hamburg'da şu anda dört adet bataryalı elektrikli dağıtım aracı ve DACHSER sarı mavi renklerinde üç adet uzun yol elektrikli kamyon bulunuyor. Lojistik sağlayıcı, Hamburg şehir merkezinin belirli bir bölgesine, her ne kadar sadece soğuk olmayan ürünler olsa da, yalnızca sıfır emisyonlu teslimatlarla hizmet veriyor.
Network'te 100 adet akülü-elektrikli kamyon
Gıda lojistiği dağıtımı için Volvo FH Electric, DACHSER'in Avrupa ağında kullanılmak üzere toplam ağırlığı 3,5 metrik tondan fazla olan 100. elektrikli kamyon oldu. “Verimlilik, yenilikçilik ve kapsayıcı sorumluluğa odaklandığımız uzun vadeli iklim koruma stratejimizin bir parçası olarak, sıfır emisyonlu araçlarla erken bir aşamada pratik deneyim kazanmak bizim için önemliydi. Bu nedenle grupaj ağımızdaki 100. elektrikli kamyona sahip olmak kayda değer bir kilometre taşıdır,” diyor DACHSER Road Logistics COO'su Alexander Tonn. “Bununla birlikte, e-mobiliteyi ekonomik olarak uygulanabilir kılmak için önümüzde uzun bir yol var. Satın alma maliyetleri hala yüksek ve kamyonlar için kamusal şarj altyapısı yetersiz; bu faktörler lojistikte elektromobilitenin hızla yaygınlaşmasını engellemeye devam ediyor.”
Vaka sayılarındaki artış nedeniyle Çin'de başlatılan COVID-19 kısıtlamaları artırıldı ve süre uzatıldı. Bu durumun DACHSER operasyonel faaliyetleri üzerinde etkisi vardır:
Genel bakış
Shanghai'da COVID-19 vakalarının sayısı artıyor. Orijinal plan, Pudong'da karantinanın 1 Nisan'da sona ermesini talep etmesine rağmen, mevcut durum 5 Nisan'a kadar uzatıldı. Pozitif vakaları olan topluluklara mensup sakinler 7 ila 14 gün daha karantinaya alınmalıdır.
Puxi'deki kapanma, Pudong'da alınan önlemlerin aynısını takiben planlandığı gibi 1 Nisan'da başladı. 11 Nisan'da sona ermesi bekleniyor.
Sokağa çıkma yasağı sırasında, yoğun COVID-19 testleri, toplu taşımanın askıya alınması, mağazaların kapatılması, üretim ve iş faaliyetlerinin durdurulması dahil olmak üzere önlemler alınmaya devam edilecek ve çalışanların yalnızca evden çalışmasına izin verilecektir.
Lojistik üzerindeki etkisi
Teslim alma ve teslimatların ciddi şekilde etkilenmesi Karayolu taşımacılığını daha da zorlu bir hale getirmektedir.
Hava taşımacılığı için DACHSER'in PVG'deki ithalat kapısı faaliyette ve uçuşlar havalimanına inmeye devam ediyor. DACHSER'in ihracat kapısı kapalı ve devir teslim 11 Nisan 2022'ye kadar askıya alınmıştır. Bu durum nedeniyle DACHSER, alternatif havaalanları üzerinden çözümler üretmek için çalışmaktadır. Kara taşımacılığında kısıtlamalar devam etmektedir.
DACHSER, deniz taşımacılığında şimdiye kadar, herhangi bir sistematik program değişikliği (liman atlama/ ihmal) yaşamamış ve Shanghai limanına çoğunlukla planlandığı üzere hizmet vermektedir. DACHSER durumu çok yakından takip ediyor. 4 Nisan tarihinden itibaren, bu hafta ve önümüzdeki hafta Shanghai'dan yapılan tüm LCL sevkiyatları askıya alınmıştır. Halihazırda CFS'ye ulaşan LCL gönderileri işleme alınacaktır. FCL kara taşımacılığı hala mümkün, ancak giderek daha fazla sayıda komşu şehir Shanghai'dan gelen tırları yasaklamaktadır. Bu nedenle DACHSER, mümkün olduğunca çok sayıda gönderiyi farklı rotalar üzerinden Ningbo'ya yönlendirmek için harekete geçiyor.
Zhejiang eyaletinde bulunan tedarikçiler için, Ningbo dışına FCL hizmeti mevcuttur.
DACHSER, yerel politika nedeniyle Zhejiang eyaletinden gelen tırların reddedebileceği Jiangsu eyaletinde bulunan tedarikçilerden FCL gönderileri için Ningbo dışındaki gemilere ulaşmak adına Taicang limanından mavna servisi vermeye çalışıyor.
DACHSER, diğer illerde bulunan tedarikçiler için duruma göre mavna seçeneğinin mümkün olduğu her yerde çözümler sunmaya devam ediyor.
DACHSER'in şehir merkezi ve PVG Havaalanı ofisi de dahil olmak üzere Shanghai'daki konumları, Huaqiao deposu kapalıyken 21 Mart'tan bu yana evden çalışma politikası uyguluyor. Yerel temsilcinize olağan iletişim kanallarından ulaşabilirsiniz.
DACHSER'deki yerel temsilciler, gönderiler ve olası alternatifler hakkında size bilgi vermekten memnuniyet duyacaktır.
"Lojistik alanındaki güçlü ittifak, Corona'ya meydan okumaya devam edecek"
Tedarik zincirlerini çalışır durumda tutmak ve ihtiyaç anında birbirine güvenebilmek için müşteriler ve hizmet ortaklarıyla el ele çalışmak - DACHSER CEO'su Bernhard Simon için bu, Corona zamanlarında sonbahar dönemi iş hacmi için çok önemli.
1 Temmuz 2025 tarihinden itibaren Müller Fresh Food Logistics resmi olarak DACHSER Netherlands Food Logistics olarak anılmaktadır. İsim değişikliği, DACHSER'in 2023 yılında satın aldığı Hollandalı gıda lojistiği sağlayıcısının birleşme sonrası entegrasyonunda bir sonraki dönüm noktasıdır. Mavi ve sarı renkler, Hollanda gıda lojistiğinin kurumsal tasarımında da giderek daha fazla görünür hale geliyor, çünkü tüm yeni araçlar DACHSER tasarımında sipariş ediliyor.