DACHSER'in tümüyle elektrikli 100. kamyonu gıda lojistiği dağıtımında hizmete girdi
Sıfır emisyonlu araçlar grupaj lojistiği için pratik çözümler haline geldi; ancak satın alma maliyetleri ve şarj altyapısı elektromobilitenin yaygınlaşmasının önünde engel olmaya devam ediyor.
Küresel lojistik sağlayıcısı DACHSER, toplam ağırlığı 3,5 metrik tonu aşan 100. elektrikli kamyonunu hizmete soktu. Soğutmalı kasaya sahip 16 tonluk Volvo FL Electric, Hamburg ve çevresine taze gıda teslimatlarına hemen başlayacak.
Soldan sağa: Daniel Lewandowski, Filo Ekip Lideri ve Trafik Müdürü Temsilcisi DACHSER Hamburg, Christoph Kellermann, Operasyon Müdürü DACHSER Hamburg, Ralf Hansen, Genel Müdür DACHSER Hamburg, Marcel Osse, Müşteri Hizmetleri Danışmanı, Volvo Trucks yeni otomobil merkezi Hamburg.
En yeni nesil araçlardan olan bu model, yaklaşık 300 kilometrelik bir menzile izin verirken soğutma ünitesini güvenilir bir şekilde besleyebilen 375 kWh depolama kapasitesine sahip bir batarya ile çalışıyor. DACHSER'in Hamburg lojistik merkezinde European Logistics Operasyon Müdürü olan Christoph Kellermann, “Bu e-kamyonu, soğutucu üniteye sahip bir dizel aracın yerine tüm gün gıda lojistiği dağıtım rotasını gerçekleştirmek için kullanabiliriz” diyor. “ Bu yeni kamyon, lojistikte e-mobilitenin çağ atladığını ve artık gıda lojistiği ya da uzun mesafeli grup taşımacılığı için de tamamen pratik çözümlerin mevcut olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda şarj istasyonları daha yüksek performans sunuyor ve böylece araçların bekleme süreleri azalıyor.”
“Yeni kamyon, e-mobilitenin lojistikte çağ atladığını ve artık gıda lojistiği veya uzun mesafeli grup taşımacılığı için de tamamen pratik çözümlerin mevcut olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda, şarj istasyonları daha yüksek performans sunarak hizmet dışı kalma sürelerini azaltıyor.”
Christoph Kellermann, Operasyon Müdürü DACHSER Hamburg
Hamburg, DACHSER'in işlettiği üç e-mobilite sahasından biridir. Bu tesisler, lojistik sağlayıcısının grupaj lojistiği için emisyonsuz kamyonları test etmesini ve fotovoltaik sistemler, batarya depolama, akıllı şarj sistemleri ve şarj altyapısı arasındaki etkileşimi incelemesini sağlıyor. Yeni Volvo FL Electric de dahil olmak üzere Hamburg'da şu anda dört adet bataryalı elektrikli dağıtım aracı ve DACHSER sarı mavi renklerinde üç adet uzun yol elektrikli kamyon bulunuyor. Lojistik sağlayıcı, Hamburg şehir merkezinin belirli bir bölgesine, her ne kadar sadece soğuk olmayan ürünler olsa da, yalnızca sıfır emisyonlu teslimatlarla hizmet veriyor.
Network'te 100 adet akülü-elektrikli kamyon
Gıda lojistiği dağıtımı için Volvo FH Electric, DACHSER'in Avrupa ağında kullanılmak üzere toplam ağırlığı 3,5 metrik tondan fazla olan 100. elektrikli kamyon oldu. “Verimlilik, yenilikçilik ve kapsayıcı sorumluluğa odaklandığımız uzun vadeli iklim koruma stratejimizin bir parçası olarak, sıfır emisyonlu araçlarla erken bir aşamada pratik deneyim kazanmak bizim için önemliydi. Bu nedenle grupaj ağımızdaki 100. elektrikli kamyona sahip olmak kayda değer bir kilometre taşıdır,” diyor DACHSER Road Logistics COO'su Alexander Tonn. “Bununla birlikte, e-mobiliteyi ekonomik olarak uygulanabilir kılmak için önümüzde uzun bir yol var. Satın alma maliyetleri hala yüksek ve kamyonlar için kamusal şarj altyapısı yetersiz; bu faktörler lojistikte elektromobilitenin hızla yaygınlaşmasını engellemeye devam ediyor.”
Transport Logistic Fuarı alanındaki liderliğini sürdürüyor
Dört fuar günü, dolu salonlar, dünyanın dört bir yanından gelen katılımcılar ve ziyaretçiler ve hala yükselişte olan dinamik bir sektör. 9-12 Mayıs 2023 tarihleri arasında Avrupa bir kez daha taşımacılık lojistiği ve entegre hava kargosunun odak noktası oldu.
Lojistik sağlayıcı, dünya genelindeki elektriğinin yüzde 100'ünü yenilenebilir kaynaklardan sağlıyor; şirket fotovoltaik sistemleri kullanarak ürettiği yeşil elektrik miktarını dört katına çıkaracağını belirtti.
Kempten, 07 Nisan 2020. Küresel ekonomi giderek güçsüzleşse de, Dachser 2019 yılında da gelişimini sürdürmüştür. Lojistik hizmet sağlayıcısı toplam net gelirini yüzde 1,6 gibi verimli bir oranda arttırarak 5,66 milyar Euro seviyesine ulaştırdı. Bu büyümenin itici gücü yine Karayolları Lojistiği iş alanı olup, bu alandaki net gelir yüzde 2,9 artış ile 4,60 milyar Euro seviyesine ulaştı. Buna karşılık, Hava ve Deniz Lojistiği iş alanında temel olarak otomotiv müşterilerinin hava nakliyesi hizmetlerine olan talebindeki azalma nedeniyle yüzde 4,1 oranında düşüş görüldü.
Güncel durumu belirlemek için: Brexit kontrol listemizin yenilenmesi
Birleşik Krallık'ın AB'den çekilme kararı 31.01.2020 tarihinde tamamlandı. Şu anda 31.12.2020 tarihinde sona erecek bir geçiş aşamasındayız. Bu geçiş aşamasının süre olarak daha fazla uzatılmasına dair kararın 01.07.2020 tarihine kadar alınması gerekiyordu fakat bu dönemde konuya dair herhangi bir adım atılmadı. Birleşik Krallık 01.01.2021 tarihinden itibaren iç pazar ve gümrük birliğinin bir parçası olmayacaktır. Geçiş aşamasının geri kalanında İngiltere ile AB arasında bir anlaşmaya varılmaz ise, ticaret gelecekte Dünya Ticaret Örgütü kurallarına tabi olacaktır.
DACHSER olarak, Birleşik Krallık'taki siyasi durumu etkileyemiyoruz, ancak sizi düzenlenmiş gümrük prosedürleri için mümkün olan en iyi şekilde hazırlayabiliriz. Bu nedenle Brexit kontrol listemizi mevcut koşullara uyarladık ve güncelledik. Buradan ücretsiz olarak indirebilirsiniz.
Konu hakkında sorularınız için ilgili DACHSER şubesindeki sorumlu kişinizle iletişime geçebilirsiniz..