geri
Haberler Basın Bültenleri

DACHSER ve Fraunhofer IML Digital Twin için Alman Lojistik Ödülü'nü aldı

Alman Lojistik Birliği (BVL), gerçek uygulama potansiyeli olan ortak araştırma projelerini ödüllendiriyor.

Alman Lojistik Birliği (BVL) 2023 Alman Lojistik Ödülü'nü DACHSER ve Fraunhofer IML'ye verdi. Jüri, ödülü @ILO (Advanced Indoor Localization and Operations) digital twin projesine layık gördü. DACHSER Enterprise Lab işbirliğiyle geliştirilen ve halihazırda iki şubede pilot uygulaması yapılan bu teknoloji, bir transit terminalindeki tüm paketlerin, varlıkların ve iş akışlarının dijital ikizini otomatik olarak oluşturuyor ve sürekli güncelliyor. Çalışanlar, mobil cihazlarda ve ekranlarda net bir şekilde sunulan tüm bu bilgilere erişebiliyor.

Burkhard Eling, DACHSER CEO'su ve Prof. Dr. Dr. h.c. Michael ten Hompel, Fraunhofer IML İcra Direktörü, Fraunhofer IML ve DACHSER ekipleriyle birlikte Alman Lojistik Ödülü'nü kabul etti. Fotoğraf: BVL/Bublitz
Burkhard Eling, DACHSER CEO'su ve Prof. Dr. Dr. h.c. Michael ten Hompel, Fraunhofer IML İcra Direktörü, Fraunhofer IML ve DACHSER ekipleriyle birlikte Alman Lojistik Ödülü'nü kabul etti. Fotoğraf: BVL/Bublitz

ILO digital twin teknolojisi depodaki şeffaflığı artırır. Bireysel iş adımlarını optimize eder ve iş akışında zaman tasarrufu sağlar. Uygulama yalnızca lojistik operatörler ve sürücülere değil, aynı zamanda gelecekte gönderileri hakkında daha kesin bilgiler alabilecek olan müşterilere de fayda sağlamaktadır. ILO digital twin, DACHSER Enterprise Lab'de yürütülen temeli altı yılı aşkın olan ortak bir araştırmanın sonucudur. Lojistik sağlayıcıdan uzmanlar, Fraunhofer Malzeme Akışı ve Lojistik Enstitüsü IML'den araştırmacılarla birlikte küçük, çevik ekipler halinde çalışarak Avrupa grupaj ağı ve transit terminalleri için yenilikler geliştiriyor.

 Berlin'deki ödül töreninde konuşan DACHSER CEO'su Burkhard Eling, "Lojistikte dijitalleşmeyi ilerletmek ve müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerin kalitesini daha da artırmak için Fraunhofer IML ile ortak araştırmalara yatırım yapıyoruz" dedi. "Bu şekilde şirketimizin gelecekteki devamlılığını garanti altına alıyoruz. Bu ortak çalışmanın Alman Lojistik Ödülü jürisini etkileyecek kadar iyi bir pratik yenilikle sonuçlanması, yaklaşımımızı doğruluyor ve bize ekstra motivasyon sağlıyor."

 DACHSER şimdi bu yeniliği geliştirmek için bir sonraki adımını atıyor. Aile şirketi, 2024 yılında bu yeni teknolojiyi Avrupa'daki şubelerinde sistematik olarak uygulamaya başlamayı planlıyor. Eling, "Dijital dönüşümümüzde önemli bir kilometre taşı olan @ILO digital twin, grupaj lojistiğinde bir kuantum sıçramasını temsil ediyor" diyor.

 Fraunhofer IML İcra Direktörü Prof. Michael ten Hompel, "Araştırmayı uygulamaya koyuyoruz ve bunu tüm Avrupa'da yapıyoruz" diyor. "Fraunhofer IML'nin uzun geçmişiyle kıyaslandığında bile, bu olağanüstü bir araştırma başarısıdır. Bilimsel araştırmaları pratik uygulamalarla birleştirmenin değerinin altını çiziyor. Bu durum özellikle disiplinler arası işbirliği DACHSER Enterprise Lab'da olduğu gibi yoğun ve sürdürülebilir bir şekilde yaşandığında geçerlidir." diye ekliyor.

Dijital dönüşümümüzde önemli bir kilometre taşı olan @ILO digital twin, grupaj lojistiğinde bir kuantum sıçramasını temsil ediyor.

Burkhard Eling, DACHSER CEO

Uygulamada kanıtlandı: Yapay zeka ve otomasyon yükselişte

ILO yazılımındaki özel yapay zeka tabanlı algoritmalar, terminalin tavanındaki yüzlerce optik tarama ünitesi tarafından her saniye toplanan verileri yorumlar. Bu verileri kullanarak tüm paketleri otomatik olarak anında tanımlar ve yerini belirler. Gelecekte paketlerin ölçümleri de gerçekleşecektir. Böylece terminalin ve süreçlerinin eksiksiz, her zaman güncel bir görüntüsü, yani dijital bir ikizi ortaya çıkmaktadır..

 Pratik iş akışlarına entegre edilen bu teknolojik yenilik, Münih yakınlarındaki Unterschleißheim ve Heilbronn yakınlarındaki Öhringen şubelerinin @ILO pilot transit terminallerinde değerini şimdiden kanıtladı. Gelen ve giden yükler arasında gerçekleştirilen bazı işlem sıraları burada yüzde 15 ila 35 daha hızlı tamamlandı. Bu, barkodların elle taranması ve paketlerin her gün manuel olarak envanterinin çıkarılması gibi işlemlerin ortadan kaldırılmasıyla sağlandı. Sonuç olarak, kısa mesafeli nakliye araçları günün erken saatlerinde teslimat yapmaya başlayabiliyor, bu da sürücülere sabah trafiğinin yoğun olduğu saatlerde avantaj sağlıyor.


Ilo, bir transit terminalindeki tüm paketlerin, varlıkların ve iş akışlarının dijital ikizini otomatik olarak oluşturur ve sürekli olarak günceller.
Ilo, bir transit terminalindeki tüm paketlerin, varlıkların ve iş akışlarının dijital ikizini otomatik olarak oluşturur ve sürekli olarak günceller.

"Grupaj elleçlemede yapay zeka ve otomasyon teknolojilerini kullanarak yüksek kalite sunabiliyor ve müşterilerin farklı gereksinimlerini karşılayabiliyoruz. Bu aynı zamanda yer ve kalifiye işçi sıkıntısından kaynaklanan zorlukların üstesinden gelmemize de yardımcı oluyor," diye açıklıyor DACHSER Karayolu Lojistiği COO'su Alexander Tonn. "@ILO digital twin gibi yeni teknolojiler, ihtiyaç duyduğumuz gerçek zamanlı verileri sağlıyor. Teknoloji ancak çalışanları günlük işlerinde rahatlatıp desteklediğinde gerçekten değer katmaya başlıyor ve @ILO pilot şubelerde tam da bunu yapabildiğini etkileyici bir şekilde kanıtladı."

Tüm paketlerin tam otomatik ve sürekli ölçümü, araştırma ortaklığımızın bir parçası olarak Fraunhofer IML ile birlikte atacağımız Lojistik 4.0'a doğru bir sonraki adımı temsil ediyor.

 
Stefan Hohm, DACHSER CDO

Bir sonraki yenilikçi adım: Yapay zeka destekli yükleme

DACHSER CDO'su Stefan Hohm @ILO'nun gelecekteki potansiyelinin farkında: "Tüm paketlerin tam otomatik, sürekli ölçümü, araştırma ortaklığımızın bir parçası olarak Fraunhofer IML ile birlikte atacağımız Lojistik 4.0'a doğru bir sonraki adımı temsil ediyor." Pilot operasyonlar sırasında, sistemin paketlerin uzunluğunu, yüksekliğini ve genişliğini büyük bir doğrulukla belirleyebildiğini ve bu bilgileri ölçüm istasyonlarını dahil etmeden gerçek zamanlı olarak sağlayabildiğini de sözlerine ekledi. Sistem pratik kullanıma tamamen hazır olur olmaz, her bir paketten elde edilen hacim verileri, örneğin yükleme ve rota planlamasına yardımcı olmak ve swap-body, treylerlerin ve kısa mesafeli nakliye araçlarının kapasite kullanımını daha da artırmak için akıllı algoritmalara beslenebilir. "Bu da hem nakliye kilometrelerini hem de CO2 emisyonlarını azaltır." Buna ek olarak, DACHSER ve Fraunhofer IML şu anda dağıtımda şeffaflığı artırmak amacıyla müşterilere nakliye bölgelerini yükseltmek için kullanabilecekleri kolaylaştırılmış bir @ILO sistemi geliştiriyor. Hohm, "Ancak bu konuda yapılması gereken daha çok araştırma var" diyor.

@ILO ile ilgili daha detaylı bilgiye web sitemizden ulaşabilirsiniz.

 

Dünya çapında DACHSER
Bize Ulaşın
İletişim Dilsat Demirceken